Udendørsbelysning på endevæg - hvordan?

Vi ønsker at få noget udendørsbelysning for enden af vores hus, altså således at udendørsbelysningen er placeret på vores endevæg.

Jeg har i den forbindelse lige et spørgsmål:

Trækker elektrikeren "bare" strømmen inde fra huset? Ellers skal der anlægges nye kabler udenfor?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger af hvad der er af føringsveje udvendigt og indvendt. Hvad der er pænest og hvad der er nemmest for elektrikeren. Det er noget elektrikeren vurderer når han har været ude og besigtige opgaven.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for svaret.

Jeg havde dog håbet på, at man med sikkerhed bare kunne trække strømmen gennem husmuren, men jeg må hører hvad elektrikeren siger.
Det afhænger også af hvordan lyset skal tændes. Om det skal kobles sammen med eksisterende udendørsbelysning eller om det skal tænde for sig selv. Og om der skal en pir eller et skumringsrelæ ind over.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis