Antenneanlæg på ny

egoland
egoland
246 8000
Jeg må erkende, at mit antenneanlæg er noget juks, og må se en opgradering i øjnene!

Lige nu har jeg en Comega POF-PA6, som jeg har fået af YouSee pga. for svagt signal. Den den har to TV-udgange, som forstærkes til ca. 6 DB hver. Grundlæggende er mit antenne-system stjerne-opbygget, og der er tre TV og et modem.

Mine spørgsmål er:

1) Hvis jeg skal ud og købe en ny forstærker, kan jeg så sætte det sorte kabel, der kommer ind i huset direkte i forstærkeren vha. en F-connector, og dermed spare tabet i YouSee-stikdåsen?

2) Kan jeg sætte mit modem direkte i en sådan forstærker vha. et et F-connector -kabel?

Her er et par stykker, jeg har tænkt på:
http://www.av-connection.dk/?PGr=4174&ML=495
http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=115424, denne med en firevejs-splitter koblet efter, til tre TV og et modem
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
StenKrog
StenKrog
1209 8900
Er det noget ordentligt kabel, som er blevet brugt, til den faste installation ?
egoland
egoland Trådstarter
246 8000
Skrevet af StenKrog på 04 mar 2012 13:42
Er det noget ordentligt kabel, som er blevet brugt, til den faste installation ?

Det er alt sammen YouSee/Stofa-godkendt i bedste kvalitet, samlet efter forskrifterne med godkendte stik!!!. Fås ikke bedre!
egoland
egoland Trådstarter
246 8000
Faldt over denne tråd:

http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=96837&PN=1&title=antenneforstrker-svagt-signal
Annonce
Annonce
fudji
fudji
209 6710
het næsten lige lavet yousee antenne installation i mit ejet hus, fremgangs metoden var.

yousee afdslutter i en dåse hvor du har 3 stik en til 1 edb,1 tv , 1 radio

fra yousee stikket satte jeg en f-connecter på et dobbeltskærmet kabel ført frem til en comega da-8pmr antenne forstærker

i antenne forstærkeren har jeg kørt et antennekabel ned til hvert tv (5) og afsluttet det i et LK fuga antenne udtag (type: TD260D)
fra slutdåsen til tv har jeg brugt færdiglavede antennekabler af en god kvallitet.

denne opsætning virker super her selv når vi køre på fuld tryk
fudji
fudji
209 6710
husk og sætte slut modstande på de udgange på forstærkeren som ikke bruges. http://www.av-connection.dk/?PGr=2263&ML=494
egoland
egoland Trådstarter
246 8000

yousee afdslutter i en dåse hvor du har 3 stik en til 1 edb,1 tv , 1 radio 
I vores hus er der kun to stik: et radio, og et til tv! Så det er derfor, jeg spørger til det med det sorte kabel i en F-connector, og så direkte i forstærkeren. udtaget til data sidder i den lille push-on-forstærker.

http://www.google.com/imgres?hl=da&...29,r:1,s:0

Annonce
egoland
egoland Trådstarter
246 8000
I og for sig går jeg ud fra, at første spørgsmål er besvaret: Jeg kan godt sætte et modem i forstærkeren eller splitteren efter den. Det er vist noget med, at der skal være retur-vej i forstærkeren, så vidt jeg har fundet ud af.
Deraf må jeg så også udlede, at man godt kan sætte antennekablet direkte i forstærkeren.

Er dette korekt?
egoland
egoland Trådstarter
246 8000
Nå, løsningen blev lidt u-traditionel:
To forstærkere i serie!
Der var for stort tab i et stik m. TV/FM/data, så derfor måtte jeg beholde det oprindelige TV/FM stik, sat op af YouSee. Det er der ikke tab i.
Comega POF-PA6 i stikket, og data-stikket fra forstærkeren til modemmet.
Endvidere et antennestik til en ældre TV-forstærker med fire udgange, jeg havde liggende. Derfra en stjerne-fordeling rundt i hele huset.
Alt samlet med førsteklasses kabler og stik- og med en tydelig kvalitetsforbedring :-)
egoland
egoland Trådstarter
246 8000
Løsningen holdt ikke!!!

Helst grundlæggende er fejlen YouSee's: Jeg har 133 m kabel frem til stikket. Der må være 50!!!, med mindre man bruger kraftigere kabel og en stærkere udgang i boksen ved vejen. Der var hverken brugt en stærkere udgang, ej heller et kraftigere kabel, så derfor har signalet altid været svagt og fuld af støj. Nu kan YouSee så grave et nyt kabel ned, så vi kan få ordentligt TV/Telefoni/Bredbånd! Det bliver dyrt, for vejen op til vores grund skal graves op og retableres. Så læren er: Har du mistanke om, at dit kabel er over 50 m. og dit kabel kun er standard 7 mm, så få tjekket signalstyrken! Det skal ligge på 50, eller lidt derover.
Koluda
Koluda
9352 4490
Damm, det bliver en dyr omgang for Yousee....
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. Antenne stik fra 1 til 4
    Lav-Hus (3 svar)
  2. Kablet netværk i huset
    Lav-Hus (24 svar)
  3. Opbygning af antenne signal til værelser
    Lav-Hus (3 svar)
  4. Yousee antenneforsærker
    Lyd & Billede (4 svar)
  5. FÅ modem til at stå langt fra DSL udtag.
    Lav-Computer (2 svar)
  6. hvordan er det nu med sonos?
    Lav-Hus (10 svar)
  7. TV i båd.
    Lav-Båd (22 svar)
  8. Deling af antenne
    Belysning (9 svar)
  9. Elektricitet opførelse nyt hus
    Lav-Hus (11 svar)
  10. Lægge antennekabel ind i væggen?
    Lav-Hus (7 svar)

Populært lige nu

1. Moment 'forlænger' til slagnøgle
    Lav-Bil (læst 3749 gange)
  2. Arbejdsbord plade
    Værktøj og maskiner (læst 244 gange)
  3. Plæneklipper har ujævn motorgang
    Lav-Have (læst 82226 gange)
  4. Plantesække fra Jem&Fix med trykket træ?
    Lav-Have (læst 1080 gange)
  5. Hjemmelavet ukrudtsmiddel
    Lav-Have (læst 27501 gange)
  6. Næsten ny plæneklipper vil ikke starte efter vinteren
    Værktøj og maskiner (læst 28807 gange)
  7. Skære firkantet hul i betonflise - hvordan?
    Lav-Hus (læst 306 gange)
  8. Foranstaltninger forinden indsættelse af vindue
    Lav-Hus (læst 301 gange)
  9. Afstand understøtningspunkter (terrasse)
    Lav-Hus (læst 20753 gange)
  10. Lecablokke til understøbning af fundament
    Lav-Hus (læst 1996 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis