Forum / oversigt

ville det ikke være en ide at tilføje et punkt mene til topmenuén, eller rette teksten fra forum til forum overblik.

Når man trykker forum, så lander man i forum overblik, og her kan man så vælge forum en gang til.

Det mest smarte ville nok være at lave et ekstra menupunkt der hedder oversigt, også have forum til at tilgå forum direkte, så man slipper for det ekstra klik for at komme videre fra oversigt til forum.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du da bange for at få sms gigt i fingeren
Nu er det ikke alt i denne verden der måske lige er som den enkelte ønsker det, men prøv at tænke over at Jørgen & AllanE bruger deres sparsomme fritid på at holde LDS. ved lige i en rimelig stand. Så syntes jeg ikke vi kan tillade os at stille krav eller for hård kretik.
Det er da muligt at jeg bare er en gammel hø-nisse, der stiller sig tilfreds med forholdene
Jeg forstår godt din holdning! Når man er hardcore stambruger, som du, er det et ekstra klik.

Det er altid en afvejning af fordele og ulemper: Men statistikken viser at Overblikket er meget populært, da rigtig mange klikker ind på indlæg via aktivitetslisten dér. Den bliver brugt som "hvad er der sket for nyligt" og som en intro til nye brugere der ikke kender LDS.

Min tanke er, at stambrugere alligevel tilføjer forum-oversigten til deres favoritter eller klikker direkte ind i indlæg fra en email.

At tilføje et ekstra punkt i topmenuen er ikke optimalt. Både fordi vi kun har "topniveauer" dér, men endnu mere fordi vi får brug for pladsen til nye sektioner. Jeg overvejede faktisk oprindeligt, at kalde det "Debat" eller "Spørgsmål & Svar" (som dog er for langt). Men jeg tror det bliver for svært at finde forummet på den måde.

Lige nu arbejder jeg sammen med Dennis, en udvikler der hjælper os, på at udbygge gruppekøb/tilbud-sektionen. Derefter skal vi lave noget på galleriet, måske en ny artikelsektion osv. Så er kommer forhåbentligt flere punkter i toppen snart.

Men jeg vil meget gerne høre, hvis det er helt uudholdeligt og hvis andre også har samme holdning. Så må vi jo overveje at lave det anderledes.

Mvh. AllanE
Jep, selvfølgelig kan man bare bookmarke siden helt inde fra forum af, og det har jeg da også..

Det er mere når jeg åbner nyt vindue, og bare skriver LDS at den dukker op på forsiden, men dette ene "klik" har altså også en betydning for søgemaskinerne, jo "længere" væk fra forsiden, jo mindre værdi tilskrives de faktisk, så et direkte link ind til forum fra forsiden af, ville i altså også få værdi ud af her, det er også derfor jeres forside pt. har den største pagerank, da alle linker til denne, og denne værdi mindskes for hvert niveau den skal sendes videre, hvilket er 2 lige som det er pt. hvor man generelt siger max. klik for forsiden til de vigtige sider, så kræver det faktisk hele 4 klik at tilgå samtlige indlæg som det ser ud lige pt... udover den som lægger på oversigten, som kan tilgåes via. 2 klik.

Jeg kan godt forstå jeres argument for hvordan det ser ud nu, men når folk lander på en "forside" for derefter at kommer til oversigt, og derefter videre til forum, så virker forummet jo lidt "gemt" væk, hvilket jo faktisk er den væsentligst del af LDS, derfor ville et link fra forsiden direkte til forummet, være den optimale opbygning, og jeg ville da mene denne havde større værdi her, end et menupunkt for medlemmer.
Annonce
Skulle jeg endelig påpege noget, må det være, at vi får en mail for hvert svar der er givet i en tråd. Det har tidligere været sådan at når der var svaret fik vi en mail, uanset hvor mange der havde skrevet i tråden den dag.
Hans, søgefeltet er skam kommet tilbage! Det ligger under menupunktet "Søg".

Mvh. AllanE
Hvis ikke du fik en mail hver gang der blev svaret - hvad skulle man så med den funktion?Med min relativt "unyttige paratviden" er jeg ganske sikker på at det du ønsker, kræver kodning ud over de grænder som er rimelige.
Enten vil man have mail ved nye indlæg, eller også vil man ikke have mail.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af Barrus på 20 mar 2012 12:57
Hvis ikke du fik en mail hver gang der blev svaret - hvad skulle man så med den funktion?Med min relativt "unyttige paratviden" er jeg ganske sikker på at det du ønsker, kræver kodning ud over de grænder som er rimelige.
Enten vil man have mail ved nye indlæg, eller også vil man ikke have mail.

Nu er du ny her på LDS, så du er tilgivet. Lige så meget fordi du ikke ved hvad du svarer på ! Se tidligere fik man en mail når der var skrevet svar i en tråd, uanset hvor mange der havde besvaret samme tråd inden for samme døgn. Nu får jeg ofte 3 -6 mails om samme emne hvis flere har været på tråden. Godt nok er min "postkasse" meget stor, men det kan være bare en lille smule træls, at skulle slette så mange indkomne der handler om det samme.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis