Hjælp til mursten

Da jeg skal til at lave nye sålbænke, skal jeg selvfølgelig bruge nogle mursten. Men jeg vil gerne have dem til at ligne huset, er der en der kan fortælle mig navnet på disse og evt en forhandler? Huset er fra '88 hvis det kan hjælpe. Hvad skal jeg bruge til at matche fugefarven? (hvis det overhovedet er muligt?) På forhånd tak
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor mursten?
Det er måske ikke det ringeste til sålbænke, men tæt på.
Og de ser klodsede ud! >)

Det er mange andre muligheder i pladeform. Fiberbeton, granit, skiffer, glas!!!

Men hvis det skal være mursten så findes der jo 1000-vis af modeller. Sig til din "stenhandler" at du vil have en konsulent fra leverandøren ud at kikke og fastslå!

Men skal det være så ser en rigtig henmuret rulskiftesålbænk ser sådan ud: http://www.mucdesign.dk/murtag/?kp=4&up=R
Det er måske ikke det mest praktiske som sålbænk med alle fugerne, men jeg kan nu godt lide udseende.
Jeg har faktisk prøvet at kontakte den lokale XL byg, men der var ingen der kunne sige navnet på dem- De havde godt nok en masse brochure, men jeg kunne ikke finde et match. Havde derfor håbet på en ekspert herinde.
Forresten så tak for linket, det skal jeg da helt sikkert tjekke ud.
Du skal have en konsulent fra leverandøren til at komme forbi.

Hvilket din XL-byg burde have tilbudt dig forlængst. Når de nu ikke selv kan finde ud af det. >)
http://www.wienerberger.dk
Har et stort udvalg af facadesten, du kan finde en brocure til download på hjemmesiden, de har en udstilling i Helsinge.

Stenene skal være massive hårdtbrændte til sålbænk.
Nej. En sælger fra producenten jo.
Når han lige er i området?

Det er hans job at snakke med kunderne. >)
Så lykkedes det at finde et match, som ankommer i næste uge. Hvilken type færdig blandet mørtel skal jeg vælge for at matche den eksiterende farve bedst muligt?. Går ud fra at der er særlige krav til den når det er til sålbænk?
Ingen bud?
Jeg kørte forbi Randers tegl i Aalborg (jeg arbejder i nærheder) en gang hvor jeg havde et lignende spørgsmål og fik god hjælp. Jeg kiggede lige på deres hjemmeside og kan se man kan sende dem spørgsmål. Måske de kan hjælpe.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis