Renovering af snekke

Så er der kommet hul på arbejdet med at renovere skiwet. Hele "toppen" er fremstillet af glasfiber afsluttet med masonitplader indvendigt. Jeg vil mene at masonit ikke har noget at gøre i et skiw, da det suger fugt som bare pokker(er helt vådt flere steder). Dette er jeg så ved at fjerne mekanisk med spartel og knofedt(temmelig hårdt arbejde).. Efterfølgende slibes det sidste af med kraftig stålbørste på vinkelsliber. Jeg skal som *Engel* understøtte ruftaget med finerplader. Vil også beklæde siderne med finer, da de ikke er særligt kønne efter nedslibningen. Jeg vil først spartle ujævnhederne med epoxy spartel og så slibe efter inden pålimning af finer.

Det kan godt være at den var billig. Var den det så det værd?

42 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billeder af første skridt mod en forhåbentlig fin båd.. på vej..

Det kan godt være at den var billig. Var den det så det værd?

På siderne kan du med fordel bruge dette:
http://www.holbaek-baadcenter.dk/visvare.aspx?vid=32545

Den tilhørende Casco lim har Holbæk også.

Det er langt lettere at montere på siderne da det er super fleksibelt, det minimerer fugt, er let at rengøre og behøver ingen behandling - og så ser det faktisk pænt ud

Har selv brugt det i min og det fungerer fint. Er lige nu ved at tilpasse massive Teak lister i samlinger.

Kom endelig med billeder, så er det lidt lettere at komme med input....

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her

Nedrivning af masonit og gammel sidebeklædning..

Det kan godt være at den var billig. Var den det så det værd?


Arbejdet med at rense ruf - det bliver håtdt..

Det kan godt være at den var billig. Var den det så det værd?

Uha ja, jeg husker det som var det igår :-)
Hvid malerdragt med hætte, støvmaske, briller, handsker og så bare igang med stålbørste på vinkelsliber.

Ikke fordi det tager så lang tid med den rette stålbørste, men hold da op hvor det sviner....
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Hej Engel,
Med hensyn til dit råd med skumbeklædning havde jeg det selv i tankerne til at starte med. Det sad også i båden (se rester på billede) men hang i sørgelige laser flere steder. Om det skyldes våd masonit som underlag, kan godt tænkes, ligesom smulret spartelmasse faldt ud bag skumbeklædningen. For at "køre samme stil" vil jeg nu prøve at lime 3.6 mm finer på siderne. Den tid, den sorg - stadig masser af "hyggesvineri" at gøre.. Skottet med styrpult bliver også fjernet og bygget op i glasfiber..

Det kan godt være at den var billig. Var den det så det værd?

En mere nænsom måde er at bruge sådan en damprenser, som man kan leje i enhver byggecenter.
Har prøvet dette i et gammel hus med samme problem (masonit pålimet plamur). Hvis man gennemvæder pladerne kan de tages af uden støv og som gevinst fjerner den også limen....

Mvh, Hugo

Tuscarora -

Gid det var så nemt. Masonitpladerne er "støbt" ind - dvs. limet med polyetan der næppe bliver opløst af damp. Efter som båden har været tæt på 100 % fugtighed i et par år på land og pladerne stadig sidder godt fast de flest steder er der ingen nem vej. Ellers mange tak for din interesse og dit råd..

Mvh
Zeppe



Det kan godt være at den var billig. Var den det så det værd?

Tænk engang at montere masonitplader i en båd, det er godt nok en fejldisposition af karat!

Piller du ikke ruderne ud, eller kan du klare det med dem monteret?
 
Engel - Ja, hva pokker har man tænkt på... og jo, ruderne er på vej ud som jeg kommer frem. Det går langsomt men dog fremad..
Mvh
Zeppe

Det kan godt være at den var billig. Var den det så det værd?

Der er yderligere 32 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også