Støbning af beton gulv i lade

Jeg her en gammel lade som jeg bruger til opbevarning af træ, i denne lade er der et gammel beton gulv som går op og ned og har en del revner så det er ikke til at holde rent, samt køre rundet med en palleløfter. Så derfor var planen at ligge et nyt lag beton oven på det gammel gulv. Jeg havde tænk mig at ligge et lage på ca 10 cm over hele laden som er på 260 kvm. Så der til skal jeg vel bruge 26m3 beton. Men nu kommer der jeg mangler hjælp til: Hvor meget støbe mix og cement skal jeg have købt hjem til de 26 m3. Jeg har været med til at støbe en del gulv som dette har men aldrig stået for indkøb til det. håber der er nogle af jer der har svaret på det. på forhånd tak.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Aksel.

Du skal bruge ca. 400 stk. 25 kg poser cement. Samt 36 m3 støbemix. Ifølge aalborg portland.

Så passer det til en 1:4 blanding.


Mvh Thomas Hansen

Det er et stort arbejde at blande så meget beton selv . Det vil være meget lettere at bestille 26 m3 flydebeton.Så er det klaret på 3 timer
Du skal meget overveje udstøbning på et revnet underlag.
Og hvorfor det underlag er revnet.
Og hvad der er underneden. Måske et muldlag?

Alt efter hvor tykt det lag er kunne det være en fordel at knuse det yderligere og dernæst kompaktere hele arealet.

Du skal/bør have revneatmering i dit nye dæk. Og lave en opdeling i passende feltstørrelser.

Og som det siges. 26m3 ER meget beton. En skræmmende stor bunke støbemix! >)
Enig, det er ikke smart at støbe på dårlige underlag, og armering af det nye er et must.

Jeg har været turen igennem, og for min rygs skyld, så bliver det flydebeton fremover, de penge er godt givet ud.
Annonce
Tak for svaren,
Ja det er en del arbejde i at blande det selv, men det er nu også en gode time løn i at blande det selv ;-)
jeg tror ikke timelønnen er så god som du regner med..

jeg har fået leveret 2 m3 for under 2000 kr - hvis du skal have 26, er der nok en del rabat..

cemet, leje af blander samt levering af grus koster jo også..


/cs

Det er kørsel der koster, og ikke grus og sten.

Jeg plejer at give ca. 2000,- for 8-10 m3 leveret.
vist er det en hel del billigere at gøre det selv, dog vil jeg sige at vi i en forening i sidste uge fik 10M3 beton leveret til gulv,
pris efter lidt forhandling osv, 5000,-
yderligere har jeg selv de sidste 3 dage været ved at støbe gulv i eget værksted, og med egen blanding.
alt det i mente gør at jeg helt klart til sådan et projekt, ville gå efter at få et godt tilbud hjem på færdig blandet ;-)
og mit eget er der kun tale om 1,4M3

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
det kan godt være det er mig der er helt galt på den hvad ang. prisen på færdig beton, det kunde godt være jeg skulle forhøre mig lidt rundt.
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis