Hvad koster det at renovere et hus?

Jeg er rimeligt blank på, hvad det kan koste at renovere et helt hus, så jeg håber, at der er nogle herinde, der har lyst til at give et bud. Jeg har ikke den vilde erfaring i den slags projekter, så selv om I gætter, er jeres gæt sikkert bedre end mit :-) Der er tale om et byhus (kædehus) i tre etager plus kælder på 136 kvadratmeter. Alt skal hives ud, og der skal laves to nye toiletter, nyt køkken, flyttes et par vægge, og alt vvs, strøm, radiator skal udskiftes, nye vinduer og døre. Jeg regner med, at det, der i henhold til lov skal laves af håndværkere, bliver det, resten primært som selvbyg. mvh. tina
Jeg er rimeligt blank på, hvad det kan koste at... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, der er jo mange faktorer der gør hvis prisen lander, valg af løsninger og selvfølgelig kvaliteten på både arbejde, og materialerne.
Tror Koluda´s bud på mellen en hal og en hel million er ret OK.
Forstået på den måde at nogen er mere handy end andre og tager større opgaver som LDS...
Andre hyrer folk til mere.

Men det er bestemt ikke nogen lille opgave. Og hvis det skal gå godt vil planlægningen være noget af det mest essentielel i hele forløbet.

Vær ærlig når du vurderer egne evner... brug profferne tid de rigtige opgever og regn med det tager alt din tid og hele familens....
Hvis ikek du og hele familien er med på det og 100% indforstået, så koster det nemlig mellem 0,5 og 1,0 milliion og en skilsmisse......

MVH Njord :-)

MVH Njord
Tusind tak for jeres bud og jeres gode råd! Jeg kan høre, at min første gæt vist ligger i den lave ende :-)

Stumbi, er du da sviller, en god trappe I har fået lavet der. Den har jeg lige baghovedet når jeg engang når til min. Den har godt nok ikke samme forløb, meeeen ideen er så fantastisk, at den i hvert fald er rigtig god til inspiration.

Njord, tak for ordene, som jeg faktisk kan bruge lige nu, hvor jeg er ved at lave den indledende planlægning af, hvad der skal laves hvornår, hvad det kan komme til at koste, hvor lang tid det kan tage og den slags :-) Og ja - jeg regner også med at bruge nogle kroner på "håndværker-rådgivning", hvis jeg kan finde håndværkere, der gider den slags. Indtil nu har jeg ikke haft det store held med det, men man har da stadig lov til at håbe :-)

mvh. tina
Jeg er igang med at renovere 160kvm, helt fra jord til lige under tagplader, alt ud og nyt ind.

Jeg har lært at ting tager MEGET længere tid end man tror, og så læg 25% oven i den pris du regner dig frem til, der er SÅ mange små udgifter og ting man overser.

Mvh

Morten

Juel , tak for dit input, det skal jeg også huske :-) Hvad tror du, at dine 160 kvm. kommer til at løbe op i?

mvh. tina
De løber op i 520.000 er mit bud, men jeg har også venner/familie der kan klare alt det lovpligtige, som andre må betale sig fra, og alt resten laver jeg selv. og i prisen er nyt fyr, og varme installation, alt el, alt vvs, som sagt kun skallen af huset var tilbage

Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis