Slibning af betongulv

Hey! Jeg har 80 kvm betongulv som jeg skal gøre noget ved. Lige nu ligger der et pålimet vinylgulv - det har ligget der siden 1976 da bygningen blev rejst. Det er til at trække af med lidt ryk og slid. Så det gør jeg i aften. Men men...så komemr vi jo ned til rester af det væv af plantefibre fra vinylgulvet som sidder fast i limen på betongulvet. Og derfor vil jeg da lige høre om der er nogle gode tips til hvordan jeg bedst slipper af med det. Kan man leje en gulvsliber til at slibe sådan et betongulv selv, måske en rondelsliber? Eller er der kun een vej, nemlig via prof gulvslibere(det vil jeg jo helst undgå)? - Dernæst er der så spørgsmålet om hvordan man eks. kan behandle gulvet bagefter, der er selvfølgelig muligheden for at lakere gulvet - nogen anbefalinger i den retning? Eller er det en bedre løsning at lægge en industrimaling af en slags på? Der skal være butikslokale derinde, gulvet betyder ikke alverden, det skal virke rent mekanisk og være enkelt at vedligeholde. Alle gode tips og råd ang. dette er meget velkomne. Venlig hilsen, Anders K.

Venlig hilsen,

Anders K.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Anders.

Det bedste er at leje en diamantsliber og en god støvsuger hos den lokale materialeudlejer, det koster lidt penge men er klart det nemmeste.

Hvad skal butikslokalet bruges til? tænker på hvad slags trafik gulvet bliver udsat for, er det bare til alm gangtrafik, så er et malet epoxygulv udmærket. Men lidt mere info


 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hej - og tak for svar. Det skal bruges til gangtrafik og ikke andet. Jeg har tænkt lidt i en maling som værkstedsgulve også får, så det holder og er nemt at vaske. Så kan det jo få maling med jævne mellemrum. Er det en epoxymaling af en art? Jeg må vist på jagt efter en materieludlejning med såanne maskiner. Vi bor i det sydlige Skåne, men det burde nu stadig være til at finde herovre også. Så det er en rondelsliber med diamantskive som man går rundt med, eller hvordan? VH/Anders K.

Venlig hilsen,

Anders K.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Prøv at google htc sliber, så har du en ide om hvordan de ser ud og husk at fortælle dem om hvad det er den skal slibe i. Så kan de give dig de rigtige slibeskiver, også kaldet segmenter.

Ja det er en epoxymaling man bruger på værkstedsgulve, men som oftes ligger der en 3mm epoxybelægning først som er noget mere holdbar over for tabt værktøj og noget tungere trafik. Men til dit formål er det nok bare at male det med en vandbaseret en af slagsen og husk at prime/grunde først

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

To-komponent vandbaseret epoxy køber man billigest i Biltema
http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Maling-og-Fugemasse/Maling-indendors/Gulvmaling-tokomponent-36197/
Mange tak for det. Jeg må vist se at komme i arbejdstøjet og gøre noget ved sagen :o)

Venlig hilsen,

Anders K.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Mange tak for det. Jeg må vist se at komme i arbejdstøjet og gøre noget ved sagen :o)

Venlig hilsen,

Anders K.

Hej Anders

Gulvsliber med støvsuger og carborundumsten burde kunne gøre det. Husk en afvaskning med grundrens og vand, inden du maler.

Ved oprettelse af login på www.maling.nu, kan du angive forhandlerkoden L75003, så kan du købe 12 kgs sæt, vandig epoxy for 744 + moms og så er det et prof. produkt som gulvfirmaet Vesla producerer og selv anvender. Du skal regne med at bruge 320g/m2.
Nu ka lim og fiber være noget djævelskab at fjerne, og tvivler på at en gulvsliber med carborundumsten er nok til opgaven. Der er udviklet sekmenter til lige netop den slags problemer
Hvis du støvsuger gulvet grundigt efter du har slebet det, så behøver du ikke at vaske det. Men som Charlottefrich skriver, køb et ordentligt produkt, der er altså forskel på kvaliteten, og de ekstra kroner er godt givet ud.

 Der er intet der er umuligt, det umulige tager bare lidt længere tid.

Hej - og tak for alle svar. Jeg får se hvad der gemmer sig når jeg får taget limen bort, håber fladen stadig er godt lukket efter slibning. Men en god efterbehandling kan vel give en god jævn flade.

Venlig hilsen,

Anders K.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også