ny lodestation

Hey står og skal have ny lodestation da welleren er gået til. men hvilken skal man vælge? jeg har følgene krav og den skal ikke være helveds dyr - regulerbar temperatur - skiftbar spids så jeg kan lode fin elektronik - med en station og ellers ledning over til selve kolben - holder samt en holder til svampen.

 Hey

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville ikke undvære min weller loddestation i dag, og den der engang skal tage over, bliver da også en Weller.
Polobjørn - der sidder et lille kontaktsæt der reagere på varme og det er gået til. og da selve håntaget er rimelig gammelt også er skruerne i plastiken gået over. så der skal et komplet kolbe til.

og der er ikke temperatur styrring i den jeg har nu hvilket jeg godt vil have.

men havde håbet en kunne hjælpe mig med at finde en god station til en 6-800 kr.

 Hey

Biltema har en loddestation der minder meget om Wellers. Har selv en fra Biltema og den fungerer fint.

Se her:
http://biltema.dk/da/Vaerktoj/Svejsning-og-lodning/Loddevarktoj/Loddestation-19727/

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

ellers prøv om du kan finde en brugt weller, for det er som der også bliver sagt her, de fås ikke bedre.
prøv evt at se elektronik lavpris i århus, jeg har sommetider set han har nogle brugte.

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Annonce
Ja, jeg købte min dobbelt weller lodestation med digital temperaturstyring på qxl for 6-7 år siden for 800,- med 5-6 nye spidser, var et rent fund til den pris...
koludabyg
ja det var dæleme da en god handel :-D

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Jep, utroligt flok ikke bød den højere op, havde viste et autobud på max. 1500,- dengang, og startprisen var 1,- fra sælgeren.

Den har tjent mig godt gennem årene, dengang jeg moddede konsoller...
jeg har også selv en weller station, det bliver heller aldrig erstattet af andet end samme slags :-)

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
men behøver det ikke være en weller, så er her et bud jeg så i dag
https://www.elfaelektronik.dk/elfa3~dk_da/elfa/init.do?item=82-422-08

Mvh
Martin

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis