Puch Maxi ryger og går ujævnt

Hej Folkens Jeg er blevet den heldige ejer af en dejlig Puch maxi n. Den er i fin stand og jeg fik den til 1100kr, så det var meget billigt. Efter jeg fik den hjem har jeg fået sat luftfilter og ny bezin slange på. Udover det har jeg renset karburatoren og gjort den rend hist og her. I første omgang kunne den ikke starte, men efter jeg havde renset karburatoren fik jeg liv i den. Den starter i 4 hug hvis man giver den lidt gas. Den ryger en del og vil ikke tage gassen ordenligt( den går lidt ned før den tager den). Den kan ikke stå i tomgang selvom jeg har prøvet med tomgangsskruen både inde og ude. Ellers går den ikke helt jævnt og kan indimellen sætte ud. Jeg snakkede med min far om det og han mente at der kunne være lidt rust i tanken. Derfor rensede jeg den idag og fyldte lidt nyt 2- taks benzin på (rød dunk fra schell) Derfor er jeg lidt bange for den måske brænde lidt af smøringsolien af som ligger i bunden!? Da den samtidig lækker lidt ud ved udstødningen. Hvis det er det hvad kan man så gøre ved det? Jeg håber der er nogle derud som vil hjælpe mig lidt MVH Sebastian Fyn
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den får for fed en blandning, du har sikkert skubbet til nålen i spjældet da du rensede kaburatoren, tomgangs skruen skruer du helt i bund og så 1,5 omdrejning ud igen, så skulle den stå rigtigt. Har du prøvet at skifte tændrør tændkabel og hætte, den skal give en blå gnist på tændrøret.
hvilket kaburator har du.
der bruges den runde kaburator eller firkantede kaburator.

men på den firkantede model. er der "kun" to skruer
at stille på. tomgangs skrue. og benzin skrue.
tomgangs skrue den kan du "gasse op og ned. på motoren
den udgør spjældstopper. hvis du skruer ind. der gasser du op.
skruer du ud der "lukker"for gassen. (omdrejninger op eller ned).!
justeres til at gå jævnt. og benzin skruen skal stå ca 1.3/4 del ud.
efter du har skruet den i bund med følgelse. der lige akkurat mærker modstand.
og så er det sikkert at den for benzin nok i toppen af omdrejninger.
(topfart).!

hvilket nål snakker i om. måske spjældnål.!!!!
 den skal på i anden hak fra oven.!
eller svømmer nål.!
eller "benzin nål" (benzinskruen.!!!
Den har den runde karburator. Men problemet er nu løst. Vi havde nogle venner på besøg hvor den ene var mekaniker, og fiksede det for mig. Så nu spinder den dejligt.
 
I mellem tiden er der opstået et nyt porlbem som jeg også håber i kan hjælpe mig med...
Da jeg igår skulle skifte gearolie og parkning i den ene side (højre, ved kickstarter) kom jeg til at over spænde den ene afskruerne i mit forsøg på at få den tæt Det vidste sig at der er i lille revne ca. i midten i bunden udtil hvor dækslet sidder på, og det vidste sig at det var derfor den var utæt.  Den parkning der var i før er jeg næsten sikker på var flydende parkning, og nu er mit spørgsmål så om i har nogen erfaring med flydende parkning og hvilken jeg skal vælge? (link)

Jeg håber i kan hjælpe mig og kommer med nogle gode råd 
På forhånd tak
MVH
Sebastian 
mulliheden ligger i thansen.

pakning til bundskruen. eller standskruen.

stand skrue. er en form for oliestandsmåler. der løber lidt olie ud
og der er olie stand nået. ved på fyldning af olie.!

jeg har haft en puch monza (madkasse model) med 2 gear.
på side dækslet var der en olie standskrue. der fortæller at oliestand er nået
ved på fyldning af motorolie. (gearkasse)
der findes på mange puch maxier. næsten alle.!

det lyder godt af få liv i dyert.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis