Nilan Comfort 300 EC og solvarme

Hej LDS.. Går med tanker om at sætte et Nilan Comfort 300F EC Ventilationsaggregat med CTS 602 styring og fugt styrring op i huset... Men kan jeg sætte mit solvarme som jeg har på taget til Varmeflade til Nilan Comfort 300 ??? For det ville jo være ret så smart hvis jeg nu kunne sætte systemet til 21c...det ville være gratis varme når solvarmen skulle løbe i gemmen varmefladen... Eller skal det være central varme man kun må sætte til at komme i gemmen varmefladen ??? Mener jeg har læst et eller andet sted at hvis jeg sætter solvarme til varmefladen, vil den slukke for systemet hvis det bliver for koldt....men kan self ikke finde stedet igen :-/ Er der en som der kan give mig et svar om det kan lade sig gøre og om det ville virke ??
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Håber ikke du har været igang med det. Det vil ikke virke. Solfanger er velegnet til at lave varmt vand om sommeren. Om vinteren er der ikke energi nok til opvarmning.
Har selv en Comfort 300. Den kan gå i frostalarm. Det gør den mest i døgnets mørke periode om vinteren, specielt når temperaturen er faldende og luften er fugtig. Jeg har gasfyr, det prioriterer varmt vand før opvarmning, det er ikke helt optimalt, men det er nødvendigt med varmeflade pga af at indblæsningen af friskluft vil give trækgener.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis