Kæmpe fjols, med brug for et beroligende ord!!

hej alle LDS'ere Jeg begik en større brøler den anden dag, jeg udskiftede min ventilator på badeværelset og i samme ombæring skulle jeg gøre plads til den i aftrækskanalen. Problemet opstod da jeg, først efterfølgende, kom i tanke om at den kanel var lavet af eternit, som jo med al sandsynlighed indeholder asbest (huset er fra 1959). Det var et par milimeter som jeg filede af siden indevendigt i selve kanalen så selve blæser delen ikke blev presset så den klikkede under kørsel. Det skal siges jeg havde en alm. maske på, men jeg er sgu stadig lidt bekymret for at jeg kan have haft direkte kontakt til de skadelige partikler, jeg filede vel et par minuter ca. Så kommer mit spørgsmål, har jeg grund til at bekymre mig om det, helbredsmæssigt!?!?! Man bliver jo helt bange når man læser om asbest og følgevirkninger mm. TUSIND TAK FOR AL HJÆLP!
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan ikke rigtigt gøre noget ved det. Andet end at skaffe dig af med affaldet og sørge for der ikke er noget støv nogle steder....Men så nervøs skal du ikke være.

http://www.lyrk.dk
altså jeg har ikke pillet noget ned, jeg har sådan set "bare" filet et par milimeter på indersiden af en eternitplade som sidder i oppe i loftet (aftrækskanel). Den nye ventilator som skulle op og sidde var lige lidt bredere end den gamle nemlig, og blev derfor klemt lidt oppe i aftrækskanalen.

jeg har både udluftet og støvsuget flere gange, men selve det at have filet på pladen må vel have frigivet støv, selvom jeg bar maske og havde sugning tæt på i form at støvsuger.

tak for dit svar og interesse!
Jeg er sikker på at Helle Thorning og hendes kumpaner har nogle offentligt finansierede støtteordning klar til nogle som dig. Flexjob, førtidspension eller kontanthjælp.
Hvor meget der ydes i begravelseshjælp ved jeg ikke, men det er sikkert ganske rigeligt!

"Lad falde hvad ikke kan stå"

haha der måtte jo komme den type svar, det tar jeg som et "ta det dog roligt"
det er også værdsat! tak


Det er daglig påvirkning der er farlig.. Loft der drysser, dem der piller det ned og dem der render i støvet og gør rent bagefter.


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Skrevet af grandoldman på 28 feb 2012 19:54
Det er daglig påvirkning der er farlig.. Loft der drysser, dem der piller det ned og dem der render i støvet og gør rent bagefter.



tak for dit svar, det er heldigvis ikke tilfældet her!
Hvis du har båret maske og gjort grundigt rent, ville jeg ta det ganske roligt.

:-)

R. C. Nielsen

Skrevet af onkelroar på 28 feb 2012 20:28
Hvis du har båret maske og gjort grundigt rent, ville jeg ta det ganske roligt.

:-)


tak!, det skulle jeg jo mene jeg har! støvsugning, samt gulvvask og jeg bar en alm. maske under arbejdet, sluttede af med en god gang udluftning også.
Umiddelbart tænker jeg, at hvis du virkelig er urolig så kan du altid kontakte din læge og tale med ham om du har grund til bekymringer. Men i forhold til hvad du beskriver, så tror jeg ikke at der sker noget.

Mit navn er Sasa Kovacevic - Du kan følge mig her.
Jeg har utallige gange siden jeg var ganske spæd arbejdet med asbest, ikke dagligt med ind imellem, ved oplægning af asbesttage, ved afisolering af kedler og rør, tildannelse af den nævnte type aftrækskanaler, bremser på biler og sikkert en hel del andre sager.
Den trafik har stået på i ca 50 år og jeg er alligevel blevet aldersrentenyder.
Tag du det bare roligt. Jeg tror ikke det er billetten til offentlig forsørgelse resten af dine dage! Men henvender du dig til off. myndiogheder og begynder at snakke om din "sag" vil jeg gerne tro, at der kan startes en større miljøsag på din ejendom, som måske bliver klassificeret som forurenet med tab af enorme værdier osv.

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis