Utæt Radiator

Hej Jeg har for 6 år siden nedtaget en stor radiator i soveværelset, den var alt for stor. Nu har vi fået luft til vand varmesystem, og har derfor fået en mindre radiator. Nu viser det sig, at der er et lille bitte hul i bunden, ikke mere end 2 - 3 dråber om ugen. Hvordan tætner jeg det uden køb af ny? Med venlig hilsen Bent talent

Bent Talent

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Glem det.Et hul i en radiator kan kun blive større. tro mig - jeg har været der mvh. Klaus

varmetossen

Hej Klaus Tak for dit svar, men hullet er blevet mindre siden nov.11. så da det sådan set næsten ingen tryk er på og jeg venter længe nok, tætner det nok sig selv. Men ellers prøver jeg med noget 2 komponent masse.

Bent Talent

Et gammelt smedetrick er at bruge en hammer og en kørner, på den måde at man rundt om hullet tætner hullet ved, at man ved hjælp af kørneren og hammeren bankede lidt metal ind i hullet og derved tætnede det. Det kan naturligvis ikke bruges ved større tryk og i længere tid, men indtil det bliver forår, og du så kan tage radiatoren ned og få den svejset, kan det sagtens bruges.

fase
Hej Fabrin Jeg kan godt huske vi har gjort dette i slutningen af 60,ne. Men det var typisk en svejsning der ikke var helt tæt i et varmerør, men da var godstykkelsen også større, men ok det er en mulighed. Men tak for det

Bent Talent

Ja ja det er meget godt men det selvreparerende hul og kørnerprikker vil kun sidde og spekulere på hvornår det er tid til at slå til igen og det vil ske meget ubelejligt.
Ikke for at være negativ men du skal alligevel have vandet af for at reparere ordentligt og så er det godt pengene værd til en ny radiator for at sove roligt.

varmetossen

Annonce
Hej igen Klaus Ja du har og får nok også ret, så enden bliver nok en ny. Tak for dine reaktioner

Bent Talent

Hej 2Benjon..
Forsøger lige fjerne den sidste lille tvivl du stadig har.
Hvis der går hul på skidtet, og din forsikring kan bevise den har "dryppet" over tid, er det mangel på veligehold, og du kommer selv til at betale. Du skriver ikke om du har central ell fjernvarme.. Hvis du har fjernvarme, kommer der alså en del vand, før varmeværket løber tør ;-)
Mvh jan J
Skrevet af helja på 28 feb 2012 18:52
Hej 2Benjon..
Forsøger lige fjerne den sidste lille tvivl du stadig har.
Hvis der går hul på skidtet, og din forsikring kan bevise den har "dryppet" over tid, er det mangel på veligehold, og du kommer selv til at betale. Du skriver ikke om du har central ell fjernvarme.. Hvis du har fjernvarme, kommer der alså en del vand, før varmeværket løber tør ;-)
Mvh jan J

Det er ikke det samme vand der løber fra værket, som der løber i radiatorene. Der er en varme væksler imellem, så det er kun det vand der er i radiator systemet der løber ud. (Ikke at det ikke kan være rigtig mange liter)
Hej Jan
Jeg har centralvarme, så det går ikke så galt, men jeg tror jeg køber en ny. Tak for denne gang
Med venlig hilsen
Bent

Bent Talent

Skrevet af Illisher på 28 feb 2012 19:34

Det er ikke det samme vand der løber fra værket, som der løber i radiatorene. Der er en varme væksler imellem, så det er kun det vand der er i radiator systemet der løber ud. (Ikke at det ikke kan være rigtig mange liter)

Det er langt fra alle anlæg der er med varmeveksler.

Mvh Thomas Hansen

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis