Ejendomsværdiskat

Hej alle I forbindelse med husbyggeri, er jeg ved at lave et realistisk års-budget i samarbejde med banken. Jeg kan se at banken har afsat 23.000,- til ejendomsværdiskat. Jeg er klar over at ejendomsværdiskatten er 10 promille af ejendomsværdien, dog har ejendomsværdien været fastfrosset flere gange pga. skattestop. Nu bygger vi hus til 2.3 mill. og dermed 23.000,- i denne skat. Er det virkelig sandt ?? så kan det da godt ske man alligevel skulle overveje at købe noget gammel lort også renoverer (som vi faktisk har gjordt, dog hvor vores nuværende hus er blevet for lille) Vi har pt. et hus til ca. 1,2 mill og giver ca. 5000 årligt i ejendomsværdiskat.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nu 10 promille

Jeg har et nedslag på 2 promille, fordi ejendommen er erhvervet før 1998
Samt standart nedslag på 4 promille (max 1200 kr)
bor også i Rds kommune
mvh jens
Det passer sikkert udemærket.

Vi har et nyt hus til 2,5mio og en grund på 1100 m2 og vi giver knap kr. 20.000,- pr. år.

De fem år vi har boet her er ejendomsværdiskatten kun gået op ad.

Det kan være banken har lagt et par tusinde ekstra oveni regnestykket, for at være 100% sikre på at de ikke vildleder Jer.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis