Udveksling over 2 fag

Hej dav Jeg påtænker at lave en ligeløbstrappe der går på tværs af spærrene, og derfor skal 2 spær (bjælker) skæres over. Men hvordan er det lige med sådan en udveksling når det er 2 spær man vil op igennem. Jeg er klar over at hvis det kun er et spær, så er det ikke en kæmpe stor operation. Det er i den ene side af huset jeg vil have trappen op, og hele vejen igennem midten af huset på langs er der en bærende væg. Det er ikke så meget det lodrette tryk jeg er nervøs for. Gulvet/bjælkerne skal nok bære. Men hvad med det vandrette træk i spærrene ud af mod muren ? Der er 88 cm mellemrum mellem bjælkerne. Tager er Eternittag. Hvis det vil hjælpe med en tegning kan jeg godt prøve at strikke noget sammen :-)
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du vil have en kinamands chance for at for at hente noget fra en forsikring når du er færdig og det måske synker sammen efter næste storm skal du have en statiker/ingeniør (med forsikring) til at regne det for dig...

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

ahh hvis det bliver lavet korrekt så kan jeg ikke se det store problem i opgaven. Det handler om dimension på tømmer, hvorledes det skrues/sømmes sammen. Det vandrette træk skal det såmænd nok klare. Det er dælme sjældent vi har beregninger på den slags opgaver

Måske jeg lige skulle ringe til forsikringen for en sikkerheds skyld.
Kan det undre nogen bosso? De fleste håndværkere anvender jo "plejer" og "Godt nok" som eneste kilde til om noget kan holde eller er udført korrekt. Godt nok så jeg for et par år siden udenfor en større virksomhed en gravsten med flotte bogstaver i bronze, der fortalte: "Her ligger PLEJER begravet"

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis