Toppakning materiale

Jeg skal snart reparerer en gammel dieselmotor. Toppakningen er sansynligvis sprunget, og det er ikke sansynligt at der kan skaffes en ny. Så hvilket materiale er bedst at lave en ny ud af? Jeg er selv ude i noget med messing eller kobber, men har også aluminium i tankerne. Dieselmotorer køre jo meget høj kompression, så jeg regner ikke med at papir/pap kan holde til trykket. Hvad mener i?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Dytti.

jeg kan ike svare dig på dit spørgsmål.. Men tror du vil kunne finde hjælp i andre fora som fx www.dvtk.dk her arbejdes der ofte med umulige opgaver af lignende karakter... Ellers må du høre hvad de siger hos www.motorsamling.dk de kan helt bestemt deres ABC om renoveingen og genskabningen af helt umulige motorer :-)

MVH Njord

MVH Njord
Hej

Ellers prøv at spørg nogen af de der traktortræk-drenge, de voldtuner jo så det fløjter ud både her og der, og noget siger mig at de ikke kører med standard pakninger samt at de har erfaring med hvorledes en hjemmegjort fremstilles.

Hvad er det for en motor?

Hilsen Morten.

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

njord - Jeg skrev en mail til en af dem fra www.motorsamling.dk .
De vil se om de kan hjælpe med en ny pakning.

Så tak for link :-)
materialet " klingerit " anvendes ofte til hjemmegjorte pakninger

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hejsa
Ja klingerit pakning armeret med ståltråd skulle kunne gøre jobbet.
Peter
Annonce
Til gamle Bukh motorer laver man toppakning af udglødet kobberplade. Jeg tror ikke klingerit kan holde rundt om forbrændingskamrene hvis motoren bliver belastet. Normalt har et toppakning en flammering ved forbrændingskammeret.
Jeg har selv lige købt og monteret en original toppakning på min Bukh DV20.
Denne var kun lavet af Klingerit. Der var ingen ring omkring forbrændnings kammeret :-)
Er du helt sikker på at pakningen er original. Der findes masser af kopier i fin emballage.
Ja det er jeg ret sikker på. Den gamle der blev pillet var ligeså
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis