gratis tegneprogram til hus?

Halløjsa! Inden jeg går i gang med at splitte det hele ad herhjemme, synes jeg, at det kunne være rigtig rart at få slået nogle streger på et stykke papir. Specielt da huset er i tre etager plus kælder, og der jo er nogle ting, der ligesom går igennem. Kender I til nogle gode gratis tegneprogrammer? Jeg forestiller mig noget, hvor man kan vælge, hvor meget man vil "se". Altså når kigger på 2. etage, har jeg ikke den fjerneste interesse i at se komfuret i stueetagen, men skorstenen er jo samme sted på alle etager, og afløb og faldstamme og den slags ville også være ret nice at have styr på, så jeg får tingene planlagt nogenlunde fornuftigt. Kan man få det? Derudover må det gerne være sådan lidt nemt at gå til også :-) mvh. tina
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
google sketchup
http://www.sweethome3d.com/index.jsp

Men det kan vist kun håndtere en etage ad gangen.
Tusind tak for jeres svar :-) Jeg har hentet google sketchup, men det ser ikke ud som om, det er et program, der er designet til at tegne huse i? Eller er det bare mig, der er en fjumremikkel? Jeg må prøve det andet så :-) mvh. tina
Google Sketchup er et 3D tegne program som bla kan tegne til huse men er ikke "målrettet" det. Programmet kræver noget tid at sætte sig ind i og en hel del øvelse... Men brug evt. de intro videoer de har liggende på nettet...
Annonce
Tak for svaret. Så tror jeg, at jeg i første omgang prøver at kaste mig over sweethome-tingen i stedet for :-)

mvh tina
Google SketchUp er designet til du kan lave lige hvad du vil, men det kræver en del træning
Hvis du leder efter noget meget meget simpelt kan du prøve floorplanner. Det virker super godt til noget indretning og så er det online, dvs. gratis!

Du kan kigge forbi her:
www.tegneprogrammer.dk

Der ligger en masse programmer og hvad der hører til
Denne bruger er blokeret pga. overtrædelse af ordensreglerne.
Chaze, tak skal du have :-) Kan floorplanner arbejde i flere plan? For så vil det være et hit!

mvh. tina
Chaze, tak skal du have :-) Kan floorplanner arbejde i flere plan? For så vil det være et hit!

mvh. tina
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis