AEG vaskemaskine stopper midt i program?

Hej alle. Jeg har en ældre AEG lavamat 62610. Den går i stå midt i programmet. Er ikke sikker på om det er en fejlkode der står i displayet eller om den simpelthen bare stopper når der er 38 minutter tilbage. Der står bare 38 i displayet og 2 lamper lyser der viser hvad der er tilbage af programmet. Såvidt jeg kan læse i denne tråd http://www.kandu.dk/spg86058.aspx kunne 38 være: Luftfælde blokeret/stoppet, Ingen trykdifferenser observeret Luftfælde? Er der nogen der har et bud på hvad fejlen kan være? Gider næsten ikke hive den ud og finde en anden brugt en gang til (arvede den her af svigerfar for ½ år siden). Mvh Rasmus
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vores AEG 66805 har lige haft lignende problemer, her var problemet tømmepumpen. Den var ikke stoppet, men kørte fast i lejet, det er sådan et magnetdreven type.
Jeg fik den løs, ved at smørre den med wd40, nok ikke en vedvarende løsning....

mvh jens
Den både pumper, centrifugerer og tager vand ind uden problemer. Har en fornemmelse af at den slår ud på en eller anden føler inden den skal til næste trin i programmet, men ved det ikke. Tror ikke det er noget mekanisk der ikke virker eftersom jeg bare kan køre vasken færdig ved at stille den over på tømning og skylleprogram med centrifugering efter den er gået i stå.
Har selv prøvet det. Det viste sig at være en sæbeprop i den tynde slange som går nede fra den store slange i bunden og op til en trykkontakt i toppen af maskinen, jeg tog slangen af ved trykkontakten og pustede proppen retur og vupti kørte maskinen som ny igen.Held med det
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis