Navis / DLSK 2012 download

Hej En fungerende version af det nye Levende Søkort 2012 kan downloades her: http://www.tmapy.cz/dls-ng/download/ Det er Dansk Sejlunions helt officielle download-side, og man bestiller en gratis 5-dages prøvelicens, så man har mulighed for at teste produktet inden man køber. Jeg har forsøgt at installere det, min Avast antivirus sagde 'mistænkelig', men det virker alligevel. Jeg har så problemer med at importere kortfilen, noget registreringsdatabase-fejl, men det er nok min pc, der laver bøvl. Ovenstående link er fra en 'flyer', man får udleveret på Bådmessen, så jeg regner med, det er ok at offentliggøre den herinde.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej En fungerende version af det nye Levende... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der frigivet en opdatering til programmet, hvor div. fejl er rettet:

http://www.danskebaadejere.dk/Suppo...LS-NG.aspx


Hans-Henrik

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Der er desuden lavet lidt om på licensen, så man kan teste frit og kvit frem til 15/4

De er meget interesserede i tilbagemeldinger fra os, de kære folk, der sidder i Dansk Sejlunion, så jeg kan kun opfordre til at vi melder tilbage på [email protected] når vi finder noget, der ikke virker.

Jeg har nok taget den lysegrønne 'JA-hat' på, men jeg tror på, at det ender med at blive et rigtig godt produkt, især hvis vi selv hjælper lidt til.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Jeg har lige fået en licens i fødselsdagsgave...

Gyldig frem til 31/12 9999 - 23:59:59 

Så de har jo lidt tid at rette fejl i

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hej alle, jeg fik efter at have læst denne tråd lyst til lige at prøve at se nærmere på denne nye version, og må da sige uden at have læst noget manual til den ud over til installationen kan jeg ikke få den til ret meget, udover en masse hakken når kortet skulle flyttes bare en smule, så den skal nok have lidt mere kærlighed end som så, og det skal den også nok få, når jeg rigtig har tiden.
Så indtil videre fortsætter jeg da vist bare med sidste års version som for mig virker ok systemets alder taget i betragtning, for bare det at flytte sig rundt i kortet er med mine øjne mere glidende i den gamle version.

Men jeg håber både jeg og programmet bliver lidt dygtigere, for så er der da udsigt til et fremskridt.

Ha en god dag, hilsen Morten.

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Der er igen kommet en opdatering fra Dansk Sejlunion:

"Den 21. marts er DLS NG Version 0.9.15 frigivet. Vi anbefaler at du installerer denne opdatering!"

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Annonce
Nu har jeg brugt flere timer på at få den USB/seriel port til at virke..
Min søn (hvis første ord var yes, no og delite) har prøvet et par timer igår og en af hans kammerater som sidder og koder som levevej har også prøvet... og ingen af dem kan få win 7 64 bit til at snakke med en seriel port..

Det irriterer mig virkeligt at det ikke virker.. og har selvfølgeligt talt med flere om det, blandt andet vores tekniske chef på jobbet, som stå for at opsætter alt IT på jobbet..

Alle stiller det samme spørgsmål.... Er det et gammel program du skal have liv i... ingen bruger seriel mere...

Til mit svar "nej, det er det levende søkort 2012" ligner de bare et stort spørgsmålstegn. og jeg har det på samme måde.

Selv supporten fra DLSK kan kun komme op med - "nu er du snart i mål", på alle mine mails.

Forskellen fra første udgave som jeg nu har afløst af 2012 er der ikke den store forskel... Firkantet programmeret.. Lidt ulogisk.

Alligevel vil jeg, når jeg tænker på hvordan min Geonav er kodet, give den 4½ stjerner af 5 på kortsiden..

Som søkortplotter vil jeg give den 0 stjerner ud af 5 - simpelhen fordi det er håbløst gammeldags og ikke kan finde en usb gps.

Det kan ikke være rigtigt at man skal ind i gemmerne og finde en gammel udtjent computer der er over 10 år gammel for at bruge et nyt program..

Jeg er glad for programmet som jeg fik i gave... men ked af at jeg aldrig vil bruge det...

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er da surt at du ikke kan få det til at virke. Her hos mig, Win7-32bit, er der ingen problemer med at få en USB/seriel omformer til at virke. Og det er godt, siden min navigator, en Garmin128 jo kun kan kommunikere med seriel. Er det virkelig ikke muligt at finde en driver til Prolific omsætteren der kan køre under win7 64bit?

Her fx: http://www.prolific.com.tw/eng/downloads.asp?id=31

Her skriver Prolific ihvertfald at det kan køre under Win7 64 bit

Hans-Henrik - Beason31 D404 "Dancing Wave" Lynæs

"Hav part i gode skibe eller slet ingen. Hold altid dit skib i god stand, og du vil få gode mænd med dig. Hav skibet klar tidligt på sommeren og rejs kun i den bedste sommertid. Hav altid solide grejer på dit skib og bliv aldrig for længe på havet om høsten, hvis du kan undgå det. Agt vel på alle disse ting, så skal det nok gå dig vel med Guds hjælp"

(Citat fra Konungs Skuggsjá, Kongespejlet, norsk bog om leveregler formet som samtale mellem far og søn. Ca. 1260)

Hej GOM

Jeg kan godt forstå din frustration, jeg har også selv undret mig over, hvorfor i himlens navn DLSK ikke bare kan tage signalet fra gps'en direkte. Men De Facto standarden for udveksling af NMEA-signaler er nu én gang via seriel RS232 port, hvilket har den fordel, at f.eks. vores VHF kan snuse GPS-koordinaterne fra pc'en.

I bund og grund er det ikke DLSK, der er problemet, det er udviklingen indenfor computerne, der i overhalingsbanen suser forbi os, der har nogle basale behov.

Vi havde lidt samme ballade forleden, da vi skulle finde en ny DVD-afspiller med både SCART-stik til TV'et og separat video- og lydudgang til vores projektor og surround. Det findes stort set ikke, alle har HDMI og USB til ekstern harddisk, det kan vi desværre ikke lige bruge til noget...

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Ja men det løser jo ikke at jeg har et program hvor halvdelen er værdiløst

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg sidder og roder lidt rundt for at finde sidste opdatering til DLSK man hvor får man den nyeste varsion..?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis