Både i Bella

I år tager vi en tur til Både i Bella.

Det er altid sådan at når jeg kommer hjem, så har man glemt at kikke efter det man faktisk kommer til at mangle til foråret og selve sejlersæsonen.

I år skal jeg se om jeg kan få et godt tilbud på et storfald til vores Maxi 77.

Så skal jeg finde en billig blok fordi vores nye bådplads ligger så vi skal kringle os ind og derfor vil vi have en blok og så Ann kan trække os ind og fire os ud.. 

Elles ved jeg ikke hvad vi skal kikke efter - selvfølgelig ud over de store skibe som vi alligevel ikke har råd til. 

Hvad kikker du på i Bella? og har du forslag over hvad vi skal kikke på?

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vi startede med at kigge på redningsflåder, vi fik en god snak med Søsportens Sikkerhedsråd og SOK, som også udstyrede os med to nye Havmiljøvogter-kasketter, og Dansk Sejlunion, hvor vi så det nye Levende Søkort og fik vores DS-stander, så vi lovligt kan benytte deres turbøjer. Og endelig fandt vi den motor, vi gerne vil have i båden, når den gamle AD21'er går på pension.

Både redningsflåderne og motorerne varierer drastisk i pris, vi kan få en 32 HK Solé 3 cyl. diesel med ny aksel og skrue for ca. 60000 inkl. montage, et andet sted skulle vi regne med ca. 100.000 for en svagere motor. Så det kan bestemt betale sig at se sig godt for.

Bådene gad vi stort set ikke bruge tid på, vi står ikke lige overfor udskiftning.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Forresten - vi har 2 fribilletter, du kan få - så sparer du 130 kr, og der er råd til at byde os på en øl, når vi engang kommer til Svendborg ;o)

Du kører næsten lige forbi alligevel, vi bor 7 min. fra motorvejen i Ishøj.

Tak for tilbuddet.. vi har 4 rabatbiletter så det er ikke nødvendigt...

Og øl og kaffe er der alligevel hvis i kommer til Vindeby havn.. to fribilletter er det ikke 180 sparet??

Svendborg

Vi gav 65 pr. person i dag - vi havde rabatbilletter fra Tempo, men de er også i det nyeste blad fra Dansk Sejlunion. Men ellers har du ret, 90 kr/person i håndkøb.

Vi har også rabatbiletter fra bådeblade..

Svendborg

Og vi glæder os til en kop mokka med 'tilbehør', når vi en gang ses ;o)

Turen i år går nu nok til Roskilde Fjord og omkring Holbæk. Vi har aldrig været nord for Espergærde endnu, så hvis vind og bølger er med os, stikker vi nordpå i år.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis