AEG øko-lavamat går i stå?

Dav
Jeg har nyligt investeret i en AEG økolavamat 86630 Update.
Fin vaskemaskine, fin pris.. alt godt.. det er en uges tid siden, og jeg ville så prøve dyret for første gang i dag..

meen når jeg stiller den på en alm. kulørt vask. vasker den ikke ordentligt.

den pumper i starten, og lukker vand ind begge steder. alt godt.

den kører tøjet rundt, og den ekstra "overbrusning" kører også.
men den når aldrig længere end 10-15 min i vasken, inden den går i stå.. tilsidst lyser alle "vaskelamperne" altså dem der fortæller hvor den er i programmet, og resttiden går op på 146 min igen.

har nu prøvet en strygelet, den ser ud til det går bedre.

kan ikke finde fejlen i bogen til den.

tilslutningen er ok, jeg er dog i tvivl.. de skriver den ikke mp pumpe vandet højere op end 1 m.
Jeg har altid lært at en vaskemaskine skal have en våndlås, da det ellers render tilbage. så jeg gav afløbsslangen en lille strips i toppen af maskinen, altså over maskinens afløb.
jeg har self ikke lukket for slangen, blot lavet en blød bue på den..

er der nogen der kan fortælle mig fejlen?

jeg kan godt pumpe og centrifugere manuelt
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med en uldvask kan den osse køre den igennem uden problemer

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Hejsa..
tror motoren skal have nye kul.
Mvh Jan
hej
tror ikke det er kullene, uld, fin og strygelet kører perfekt, kan godt centrifugere .

hvis jeg sætter en kulørt 40 graders på, lukker den vand ind i 1 sek og går i stå. sætter jeg forvask til går det fint???
kan det forklares? kullene er blevet skiftet engang kan jeg se '

når nu alle andre programmer kører upåklageligt?
Kan da prøve.. På en del maskiner er det en typisk fejl når alle lamper lyser.. det er fejlkoden for "motor ikke kører" alså når den skal ;-)..
Er det kullene starter det ofte som en periodisk fejl.. men er da bestemt ikke sikker, men det er en rimelig nem/billig ting
lige prøve skifte.
Mvh Jan
ups... glemte lige .. hvis det er kul, kan fejlen ofte fremprovokeres ved at putte lidt rigelig tøj i så motoren belastes lidt mere, Måske derfor fejelen ikke er der under de "andre" vaske du har kørt..// Jan
Har du prøvet at resette/nulstille programautomaten. Hvis ikke så er der en anvisning på nedenstående link. http://netm.dk/blog/?p=9

fase
helja

kulørt vasken uld og stygelet er kørt med samme mængde tøj, og også uden.. samme resultat

fabrin

det ser jeg lige på
tak
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis