Ipod/mp3 til bilradio

Hej alle LDS'ere!

Jeg går med planer om at tilslutte min iPod til min bilradio. Man kan selvfølgelig købe en færdig løsning, men jeg ønsker at lave det billigere selv!
Jeg søger lidt hjælp mht. hvordan jeg skal tilslutte min iPod. Jeg har googlet en del + youtube og er kommet frem til man burde kunne lave en løsning selv! Færdig løsning her. Youtube af lav-det-selv (mere omfattende end jeg ønsker).

Min radio sidder i en Seat Toledo og er en model Aura CD. Min plan er at tilslutte den via CD-changer indgangen. I første omgang vil jeg bare have en alm. AUX-indgang dvs. intet krav om at jeg kan skifte nummer via radioen, og heller ikke lade iPoden op.

Bagsiden af radioen er bygget på på flg. måde:

Jeg er klar over det er pin 13-20 der er CD-changer indgang. Kan jeg nøjes med at tilslutte et 3,5 mm jackkabel til # 19 og 20? Skal jeg have også have jord på?

På forhånd tak!


 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have 'stel' på ben 18, ellers sker der ikke ret meget. 2 årsager:

* 'Stel' er den fælles minus, som signalet i 19 og 20 'forholder sig til', uden den ved indgangen ikke, hvor mange mV den får.
* 'Stel' fungerer også som skærm mod brum og diverse anden elektrisk indstråling, som kan give nogle fæle lyde i højttalerne - forudsat at du bruger 2 leder + skærm ledning fra jack-stikket i iPod'en og ned til indgangen i radioen.

Er der ikke et par phonostik til 'AUX' bag på radioen? Så vil jeg gætte på, at du kan bruge et af de kabler, man kan få til overførsel af lyd + billed fra et videokamera, altså et 4-polet mini-jack, som i den anden ende af kablet har 3 phonostik, rød/hvid til hhv. højre og venstre lyd, og et gult til komposit-video. Du skal i sagens natur kun bruge de hvid/røde til lyden.

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej
Du skal have "noget" der simulerer at der er en CD changer tilsluttet din radio ! fordi ellers vil den IKKE skifte om og bruge den indgang - med mindre der er en desideret ingang der hedder AUX som du kan vælge på radioen "source"
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis