Hårde hvidevarer i Tyskland

Hejsa,

I forbindelse med helt nyt køkken er vi på udkig efter en helt ny og stor hårde hvidevarerpakke.
Da det samlet er en meget stor udgift er vi naturligvis på jagt efter at finde den billigste løsning.
Vi kigger naturligvis i DK, men vil meget gerne se hvad priserne er ved samlet køb i Tyskland.

Er der nogen der har erfaring med samlet køb på nettet i Tyskland og evt. har kendskab til nogen der kan sende direkte til min adresse på Sjælland.

Vi jagter nogle klassiske tyske mærker; Mielse, Siemens mv.

Det drejer sig om:
Køleskab - integreret
Fryser - integreret
Indbygnindgovn (god kvalitet)
Opvaskemaskine
Induktion

Nogen der kan hjælpe med et link eller to.

TAK!
Jesper

PS Jeg ved naturligvis godt det kan være lidt bøvlet hvis der opstår problemer i garantiperioden
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når de tyske butikker sælger hvidevarer til kunder i Danmark, komme de ret hurtigt op over den grænse, hvor de skal betale dansk moms. Dermed forsvinder en stor del af besparelsen - og butikkerne gider vist ikke ha' bøvlet.
Derfor skal du finde en tysk forhandler, som vil sælge dig varerne, men du skal selv stå for transporten (selv bestille en vognmand). Hvis butikken ikke sender varen til dig, skal de nemlig ikke betale dansk moms.
Sådan har jeg i hvert fald forstået reglerne.

Hvis du vælger at købe i Danmark, vil jeg anbefale dig at bede netbutikkerne om et samlet tilbud. Da jeg købte hvidevarer, kunne jeg presse de fysiske forhandlere ned på samme pris som onlineforhandlernes priser - men onlineforhnalderne kunne godt give yderligere 20% i de priser de skilter med.
Hej Jesper.

Vi har lige total renoveret et gammel hus og herunder også nyt køkken med hvidevarer.
Da vi startede på projektet var vi helt sikre på at vi skulle købe hvidevarer i Tyskland.

Men som der nævnes ovenover så leverer de tyske butikker stort set ikke til Danmark - og finder du endelig en, så er besparelsen væk pga. de skal over den danske grænse.
Vi legede så med tanken om at hente dem med et transportfirma - men det var simpelthen for dyrt og endelig tænkte vi så på at hente hvidevarerne selv. Men det kræver alligevel en stor varevogn eller trailer hvis du skal have komplet nye hvidevarer. Altså alt til køkken og vaskerum.

Vi endte derfor også med at kontakte følgende butikker:
De3bedste.dk
WhiteAway.com
Skiftselv.dk
Hjem.dk
Skousen.dk

Det var ikke alle der kunne give os ekstra rabat og derfor stod vi kun tilbage med 2 valg. Her blev det lagerstatussen der afgjorde hvor vi handlede.
Jeg har købt nogle af mine hvidvare i Tyskland,jeg valgte de ting som ikke vejer det store.Kogeplade,køleskab,tørretumbler.
Med levering i Dk og tysk moms bestilt via tysk hjemmeside var der mellem 500 -1000 kr sparet pr del på det jeg skulle bruge(køleskabet indbygning kostede 3500 hos whiteaway og kostede med fragt fra De 2800 dkr(det blev leveret med dhl vognmand og sat foran hoveddøren..Så besparelsen er ikke det vilde..
http://www.elektro2000.de/

Min kammi har lige handlet alt i hårdehvidevare til sit hus mener der ialt var for 50000 kr i slutpris,han var hele vejen rundt hos forhandlere i dk og forhandle om pris og til sidst sparede han 10000 kr kontra de andre steder.. Iøvrigt det meste i topmodeller fra aeg/electrolux..

Mvh Alex

 

Tak for svar!

Det ser ud til at jeg skal lave en konkret liste over hvad vi ønsker og derefter spørger på hele "pakken" hos udvalgte netbutikker og fysiske butikker.

Jesper
Jeg har købt de fleste vare på nettet her i danmark. Nogle timer med google, pricerunner og kelkoo så finder du hurtigst den billigste pris på hver af de vare du vil have. Der er mange sider der har prisgaranti, og har du ikke travlt med at købe kan det godt betale sig og vente til der er et godt tilbud.. jeg købte selv alle hvidevarene til mit nye hus i december til lige under 30.000.- og skal jeg ud og købe det idag, kan jeg ikke finde det til under 36.000.-

Der er mange af de store sider der har gratis fragt og prisgaranti. Derudover køre de fra tid til anden med 10%. Jeg fik 10% på flere af de vare jeg købte, og prisgaranti på resten.
Det har været en fin timeløn for mig
Hvis du skal købe stort ind kan jeg anbefale fleegaard. De havde en butik lige før grænsen i sønderjylland.
De snakkede dansk og jeg sparrede 12% i moms. Efter jeg havde handlet hentede jeg varene 1 km. væk i tyskland og alt var fint.
Men du skal selv hente ellers forsvinder gevinsten i transport.......

it is better to burn out than to fade away
Fleggard er altså også til at handle med - jeg sparede stort - også selvom jeg fik det leveret til min adresse på Fyn.
Husk altid at checke hvidevarebrugsen i St. Ajstrup. De har super skarpe priser og fantastisk service.

http://www.st-ajstrup.dk/

De kan give dig en samlet pris, hvis du bruger deres forespørgselsformular.

Har handlet med dem siden midten af 90'erne.
Velkommen til!

St. Ajstrup er allerede nævnt tidligere i denne 2 år gamle tråd, men bortset fra det så er jeg enig i, at det er en god idé at spørge dem. Har selv handlet der et par gange og de har altid været skarpe på prisen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis