wifi ?

Jeg fik en tablet android, som kører på WIFI , den opdager da mit eget trådløse modem, men jeg kan ikke forbinde, skal man kunne det ? Det er jo beskyttet mod indtrængen i sin tid, men jeg kan ikke finde nogen metode til at det samme i tabben, som i en pc.

SÅ HVAD GØR JEG
kan sådan et modem overhovedet bruges ?.


 

 


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
På min HTC Decire android telefon, skal man taste koden ind (en gang), til den trådløse router, så kobler den selv på, når den er i rækkevide, af routeren.

Så noget lignende burde være muligt, på en android tablet.

På min Htc, går man ind under trådløs netværk (under indstillinger)
vælger WI-FI indstillinger, vælg tilføj nyt WI-FI netværk
Så beder den selv om en kode.(og hvilken type sikring wpa og lignende9
mvh jens

lidt her på Youtube
Der er sidst i filmen
http://www.youtube.com/watch?v=Dhmsv9eV3lU
Det er ikke alle Tablets der understøtter alle typer kryptering.

Hvis din router er sat til F.eks at køre med WPA2 og din tablet kun understøtter WEP vil den derfor godt kunne finde routeren men ikke forbinde til denne. Løsningen er at ændre krypterings typen i routeren (modem)

R. C. Nielsen

onkel, det virker, som om din forklaring er den aktuelle, men det overstiger mine evner, og jeg har også 3stk andre bærbare, som bruger samme modem. Det virker lidt uoverskueligt på mig.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det står til wep begge steder.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nå du skriver begge steder er det så på din tablet og modem eller PC og modem eller tablet og PC ??. Men hvis de kan finde dit WIFI og understøtter den kryptering der er på din router, så skulle den sagtens kunne koble på. Men det kan være nemmere at give en guide hvis du skriver hvilket router/modem og hvilken tablet der er tale om, måske er udbyder vigtig, da f.eks. da man ved f.eks. stofa vælger kryptering på deres hjemmeside.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Annonce
Skrevet af lynæs på 24 feb 2012 15:01
Det står til wep begge steder.

Hvad hedder din tablet?

Og hvad hedder din Router?

R. C. Nielsen

tabletten er no-name routeren er D_Link, hvorpå der står, den dur til wifi. Jeg gik ind på pc forat kikke på router, og her stod den på wep. Jeg skrev det hele ud.
Tabletten viser strålesymbol og hængelås.

Forresten er det Stofanet.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej Erik.

En du fandt i Kina...
Men derfor skulle den jo virke... Med mindre du er blevet snydt.
Der sælges rigtig meget derude som ikke helt er hvad det udgiver sig for.. Og muligvis kan du have fået en vare der ikke helt er hvad den udgiver sig for at være.
Har du prøvet om du kan logge ind på et åbent Wifi net et sted?
Så du er sikker på det i det hele taget virker...

NVH Njord Der nok skal derud indenfor den kommende måned :-)

MVH Njord
Jeg har den ikke fra Kina, men den stammer uden tvivl derudefra et sted. Der er vist ikke et wifi sted i Bogense.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det er så lidt svær at finde en detaljeret guide så.
Men her kommer et par forslag. 
Der må være nogle indstillinger på din tablet, samt nogle wifi indstillinger, her kan du formentlig vælge kryptering, her skal den så selvsagt stå til WEP, hvis du kan vælge nøgle indeks(ved ikke om det eksisterer ved WEP), stil den på 1.
Hvis ikke du kan komme ind i disse indstillinger kan du evt. prøve at trykke den skal glemme dit netværk (WIFI) også prøve at finde det forfra.
Ved flere tablets og telefoner selv prøver de forskellige krypteringer, hvis bare man trykker koden rigtigt.
Hvis du læser din kode til routeren under den, så har stofa faktisk valgt at skrive forkert kode på min router. Derfor bør du kontrollere om de har lavet samme fejl ved din, så prøv evt. at logge ind på min side på stofas hjemmeside, her kan du finde den rigtige nøgle.

www.DTKS.dk

Trykprøvning, Termografi og andre byggetest..

God vejledning.

Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis