Belægning - har vi fået et godt tilbud?

Kære alle.

Jeg håber, der er en i dette forum, der kan besvare mit spørgsmål.

Vi skal have anlagt fliser på et areal, der ca er 37 m2.

Vi har fået et tilbud på 19.000 kr. inkl. moms. Tilbuddet indeholder:

- Udgravning af jord, stubfræsning af to store rødder samt bortkørsel.
- Levering samt udlægning af 15 cm grus, som komprimeres og afrettes.
- Levering samt lægning af 37 m2 30x60x6 fliser
- Levering og montering af 8 søjlesko.

Mit spørgsmål er så, er dette en fair pris?

Med venlig hilsen
BoligBygger

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sikkert en ok pris, MEN hvorfor betale 19.000 kr. eller 500 kr. pr. m2 for noget du kan lave selv? det er slet ikke så svært og 100% GDS-værdigt.

Jeg har selv lagt 250 m2 hos mig selv + et par terrasser for venner/familie.

Hej Birkebæk85.

Mange tak for dit svar.

Det der "afskrækker" mig fra selv at gøre det er, at der skal graves jord væk, at der skal stubfræses to store rødder og at jeg ikke vil være sikker på, hvordan og hvor meget faldet væk fra huset skal være...

Men altså, har du nogen idé, hvad materialerne vil koste til sådan en omgang?
For et par år siden lagde jeg ca. 225 m2. Her gravede jeg med håndkraft 7 store trærødder op, og gravede masser af jord af i indkørslen (ca 60 m2). Jeg købte "gamle" fliser, som jeg blot lagde med bagsiden op, og fik en lastbil til at levere sand og grus. I alt kostede det lidt over 5000 kr, og en god sjat øl og vand til at slukke tørsten efter gravearbejdet.

Det tager måske lidt ekstra tid at gøre det selv, men resultatet vil oftest være meget mere tilfredsstillende.
Jeg synes prisen på de 19.000 kr. Inkl. Moms lyder fair nok.

Jeg har selv lagt fliser flere gange og om lidt skal jeg lægge knap 70 m2 i min indkørsel. Det er hårdt arbejde og super dejligt når arbejdet er færdigt.

Jeg gad også godt betale mig fra at få det lavet, men nu gør vi det selv og spare pengene..

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg synes også umiddelbart at det lyder til at være en rimelig fair pris. Og hvis man ikke har talenterne til at gøre det selv (som jeg ikke har!) er det altid godt at få lidt professionel hjælp, så man kan nyde det bagefter, og der er ikke noget pænere end en pnt anlagt indkørsel eller terrasse for den sags skyld med flotte havemøbler og en hyndeboks teak, det sætter prikken over i'et i mine øjne. Held og lykke med projektet
Annonce
Mange tak for jeres svar.
jeg lavede mit med 2 promille fald dvs. 1 m = 2 cm du kan nøjes med 1 cm. pr. meter. bestil evt. en til at fræse dine rødder og lav resten selv.

15-20 cm. stabil, 5 cm. grus, en lejet vibrator, en skovl, et bræt, en snor, et vaterpas og selvf. en kasse pilsnere til.... efter arbejdet :-)
2 promille pr meter giver kun 2mm fald pr meter !

mvh jens

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis