Lacie medieplayer

Jeg har fået en Lacie Lacinema mini afspiller, som jeg har problemer med. Den burde kunne afspille mkv filer, men jeg kan ikke få den til det. Den kan godt finde filerne på harddisken, men når man trykker play står den bare og "loader". Prøvede at lade den stå i 10 min uden resultat. Prøvede så lige med en avi fil på en usb pen. Ingen problemer. Hvad dælen er der galt. Skal lige siges at jeg er ret uvidende om den slags.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv med nogle andre mkv filer.. hvis de heller ikke vil afspilles, så kan det være den ikke kan afspille mkv. Eller at den skal have opdateret sin firmware.
Jeg har prøvet med flere af de mkv filer der ligger på harddisken. Har ikke andre da det ikke er nogle jeg selv henter. Jeg har prøvet at opdatere den men den kan ikke finde nogen server skriver den. Jeg har koblet et kabel fra vores router ligesom hvis jeg skulle koble en pc.
Da jeg tilsluttede den første gang spurgte den om forskellige ting vedr netforbindelse, men dem sprang jeg over da jeg ikke havde netkabel på der. Nu kan jeg ikke få det frem igen.

"hvis alt andet fejler, så prøv manualen" er der nogen der plejer at sige.
Er du sikker på den kan afspille mkv? Er det noget der står i manualen, eller er det noget en sælger har sagt, eller skriver producenten det?

Har den ikke en reset funktion, så kan du sikkert få det der med netforbindelsen frem igen.

Manualen er sådan en quickguide hvor der ikke står alverdens. Der står på æsken at den afspiller mkv. Men intet om avi ???
Prøver at lede efter en reset knap.

Der er ingen reset knap. Prøver at tage den med i butikken. Mon det går at medbringe en harddisk fyldt med mkv filer fra nettet?

Annonce
Ja, det er de sikkert ligeglade med.
Du KUNNE evt. se om der er noget i brugsanvisningen inden du bruger tid på at drøne frem og tilbage:
http://www.lacie.com/download/manual/UM_LaCinemaMiniHD_EN.pdf

...men rigtige mænd læser jo ikke brugsanvisninger.

Desværre står der ikke hvilke profiler i KMKV der er understøttede. Til gengæld står der på side 70 hvordan du opdaterer dyret.
Takker
Jeg prøver at se om jeg kan læse mig til noget brugbart.

Sådan.... Efter en opdatering virker den. Jeg tog det meste af æren over for min kone, men indrømmede dog at jeg havde fået hjælp herinde

Tak for hjælpen

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis