Kartoffelpizza

Hej,

Har nogen af jer prøvet at lave en pizza Bianca/kartoffelpizza??

Den smager utrolig godt, og er jo nem at lave

En super ret til en træt GDS

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er helt sikkert en af mine yndlingspizzaer! Og som du selv siger, så er den utrolig nem at lave! Putter du også bare kartofler, ost, krydderi, parmaskinke og tomater på?
Hej Bob,

Nej jeg krydre bare den tynde dej med salt, peber og oregano. Drisler med lidt god olivenolie og ligger dernæst de tynde kartoffelskiver på. Krydre igen med lidt salt og peber og lige lidt mere af den gode olivenolie.

20 minutter i ovnen og mums. Har hørt at det skulle være godt med bagekartofler der først skives og ligges i let saltet vand en time, og dernæst i olivenolie i en time, for så at ryge på pizzaen. Det må prøves...:-)
Hvordan får i en god pozzadej til at holde til 20 min. Bagning, bliver den ikke hård som sten. Når vi laver pozzaer, får de kun 8 min. Og er perfekte

Skrevet af uldal på 04 mar 2012 09:55
Hvordan får i en god pozzadej til at holde til 20 min. Bagning, bliver den ikke hård som sten. Når vi laver pozzaer, får de kun 8 min. Og er perfekte

Du har bestemt en pointe uldal. 20 min. er absolut også maks.
Men jeg foretrækker faktisk en pizza hvor bunden har tendens til at være l"godt" sprød i stedet for at være for slasket. her et billede af sidste kreation.
Ser godt nok dejlig ud..... Men jeg er ved at lave jambalaya kyllingelår ... Ta den! Jeg kommer lige i tanker o m, at. Vores ovn går op til 275 grader og det bruger vi til pizza. Det er måske derfor. Bruger du Durum mel?

Annonce
Nej, jeg må indrømme at jeg bruger tarveligt pizzamel købt i Brugsen, men i stedet for at iblande den fulde mængde vand bruger jeg en anelse rigtig god olivenolie. Så syntes jeg bunden bliver mere lækker og sprød, og måske knap så tør. Jeg bager den ved 300 grader, på en lige så varm bradepande.

Jambalaya kyllingelår..hvad er dog det. Lyder vildt lærker. Googler lige, men send da gerne et billede.
Jambalaya er en ægte sydstats-menu, faktisk beregnet til grill ... men hva´dælen, når vi ikke har sol nu!
Jeg har fået opskriften af min familie der lever der. Kan UDMÆRKET også bruges til kæmpebøffer, men så hedder det blot "Jack's sharpshootin´steak marinade.

1/2 kop Jack Daniels, 1/4 kop brun farin, 1/4 kop soya souce, 1/4 kop god olie, 2 spsk. Worchestersouce, saften fra 1/2 citron, 1/2 tsk knust hvidløg.
Marinaden skal stå oprørt 1/2 time. Derefter lægger man kyllingelår i en plastpose, sammen med marinaden og lader hvile 2 timer. Op i et ovnfast fad, pensl med resten af marinaden. Dertil Dampede majskolber med s m ø r og søde kartofler. Tilbehør: 1/2 liter iskold lagerøl

man kan sagtens bruge ganske almindelig mel til pizza bund, jeg bruger:

4 dl lunken vand, 1/4 pakke gær, 1 pris salt, 200 g grahamsmel 400 g alm. hvedemel, 30 g madolie. Hæver i køleskabet i 3 timer.

det gir en blød lækker elastisk dej fuldstændig som ved pizza manden.
vi laver pizza både på pizzasten i grillen eller i ovnen på 200 g varmluft, skal have ca 8-9 min i grillen og 13 min i ovnen, blir supersprød.

har dog aldrig prøvet med kartofler, lyder rigtig godt :-)

Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis