Peugeot 306 (tandrem)

Jeg skal til at skiftet tandrem på min peugeot 306 1,8 fra 97 og mit spørgsmål er om der skal bruges specielt værktøj til det? jeg for hjælp af en ven, som har godt forstand på det. men jeg ville lige sikre mig at der ikke skal bruges noget specielt værktøj, så hvis nogen ved det må de meget gerne svarer tilbage.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.

Nøøøh der behøves som sådan ikke noget specielværktøj MEN...og der er en del "men'er" her

Tingene afhænger i høj grad af hvilken motortype der er monteret i din bil og 306'eren er kommet med et hav af forskeilige motortyper. Jeg kan ikke rigtig hjælpe før jeg præcist ved hvilken motor (motorkode) du køre med.

Som udgangspunkt vil jeg dog sige at der under INGEN omstændigheder må flyttes på hverken knasthjul eller krumtap da der formentlgi ikke findes tændingsmærker hverken det ene eller andet sted på din model (en senere en af slagsen)

Knasthjulet og krumtappen SKAL låses fast inden du tager remmen af. Det er en lidt bøvlet ting at beskrive men send mig lige din mail...så skal du bare se ;-)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis