Trække vand og varme før støbning

Jeg er ved at forberede til at der skal støbes i min stue og badeværelse og har lige et par spørgsmål til hvordan og hvorledes med rørføringen til vand og gulvvarme.

Det er meningen at både system til vand og til gulvvarme til være under trappen som ses på billedet.

Jeg har lagt 110mm PVC ned sammen med flamingoen både ud af huset samt ind mod køkkenet fra under trappen. 2 stk hver vej.  Mod køkkenet er det gjort da brugsvand pt kommer fra den retning samt fordi der på et senere tidspunkt skal gulvvarme i andre dele af huset den vej. 

Det ene PVC rør bruges altså til fremløb og tilbageløb af gulvvarme og det andet til varm og koldt vand.  Kan varmt og koldt vand godt gå i samme pvc rør uden at det kolde bliver lunkent hvis jeg sætter rørskål på det varme vand?


Lyder det helt ude i hampen eller hvad er jeres mening?



 

Jeg er ved at forberede til at der skal støbes i... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du kunne jo lave et lille inspektions hul i køkkengulvet, som kunne være under et skab, på den måde er det ikke en skjult samling, da du altid ville kunne komme ind til den. Jeg har set det gjort på et forum et sted, og det var super smart.

Mvh

Morten

Meningen med kravet om føring i foringsrør uden samlinger er jo netop at disse vil lede vandet - fra en lækage - til et rum hvor der gerne skulle være gulvafløb, og ikke ned i tilfældigt inspektionshul under et køkkenskab, som man sikkert ikke får kigget til så tit.

Jeg ønskede blot at antyde, at man ved renoveringsarbejder skulle planlægge disse, således at det færdige udførelse ikke var ringere end hvis det var lavet som nyt, og her er det altså underligt at støbe på begge sider af et rum, som så først skal renoveres senere.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Det ville jo aldrig kunne lade sig gøre, hvor mange har gulvafløb i køkkenet? Man kan jo ikke "bestemme" at lekagen skal løbe ud i badeværelset

Mvh

Morten

Annonce
Pointen må være at vandet skal strømme ud et sted hvor man ser det.
Hvis det sker i køkkenet, og man ikke er hjemme, jamen så er man da ilde stedt. Men det er trods alt bedre end under en lem i gulvet hvor man måske ikke opdager det før der gror skimmelsvamp over det hele
Ja du har ret, men hvor mange kigger lige i køkkenskabet for lækager? Så kan en lille lem være lige så godt, og jo da en lovlig måde at lave det på, som også gør at man senere hvis der er lagt trækrør, kan udvidde sin installation

Mvh

Morten

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis