Styreboks til spots

Hej

På loftet har jeg 4 spots som jeg ønsker at styre fra kontakten på væggen.

Jeg ønsker noget lignende:
- På kontakten er der en knap samt en drejeknap
- 1. tryk på knappen -> De 2 første spots lyser. (drejeknappen kan dæmpe  lyset)
- 2. tryk på knappen -> De 2 sidste spots lyser. (drejeknappen dæmpe lyset)
- 3. tryk på knappen -> Alle 4 spots lyser. (drejeknappen dæmpe lyset)
- 4. tryk på knappen -> Alt slukkes



Jeg har tænkt på en styreboks med 2 indgange samt en styreenhed. Hvor finder jeg noget kan kan det?

På forhånd tak.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Puha ja det er et godt spørgsmål... Det lyder lidt som noget intelligent styring du skal ud i... Kontakt din lokale elektrikker.

vh AB

Jeg tilbyder billige el radiatorer, så hop ind og find din næste radiator
det lyder ikke som noget standart med bare lige køber, jeg ville overveje om jeg kunne finde en anden løsning

hvis spottene sider sammen forstår jeg hellere ikke iden i kun at tænde 2 af gangen når du kan dæmpe dem?

alternativ kunne være en dobbelt afbryder og dæmp på hver
næsten alt kan selvf. laves
Hvis man nu kun vil have lys i sektioner, f.eks. over spisebordet, men ikke ved sofa bordet, eller omvendt, så er sådan en løsning her da ganske brugbar.
Men om den så findes som "normal" indkøb, uden en IHC styring, er så en anden side af sagen, hvilket jeg ikke kan udtale mig om.

 

Det er lige meget om vi snakker 2x2 eller 2x4 spots. Princippet er den samme.

Jeg har lavet en boks mellem loft og væg hvor 4 spots peger ned og 4 peger frem. Det er derfor jeg ønsker at styre dem på denne måde.

Indtil videre har jeg ikke fundet noget men kigger lidt på denne her http://elektronik-lavpris.dk/product_info.php?products_id=94817

Den har godt nok 8 udgange hvor jeg dog kun har brug for 2 udgange. Men kunne så sætte en dæmper på indgangen.
skulde 3 lk tavle lysbæmpere ikke ku gøre det og et lille relæ til tryk 3 så 1+2 kører sammen
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis