Ramme til LED spots

Hej

Mellem loftet og væggen ønsker jeg at montere 2 lange mdf plader vinkelret på hinanden. Pladen har ca. 15cm i bredden og 1cm i tykkelse. På begge plader vil jeg montere spots som både peger ned og frem.

Hvordan får jeg pladerne til at sidde fast deroppe?

På forhånd tak.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du gør det at du skruer dem fast.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hvad mener du med skrue dem fast?

Hvis jeg starter med at skure disse 2 plader sammen. hvordan får jeg så pladerne lagt op på loft/væg?

Jeg har tænkt på en indvendig vinkelbeslag mellem loft og den lodrette plade og det samme for væggen og den vandrette plade. Men så har jeg låst mig selv ude.

Men måske kunne jeg forbore hullerne til spots i pladerne og så komme ind denne vej fra.

Jeg ønsker ikke skruer og vinkel på ydesiden da rammen til sidst skal være en "del" af væggen/loftet
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har lavet det samme i min brors køkken/allerum bare med gipsplader.

Jeg monterede en stålregel i loftet og på væggen. Så monterede jeg de lodrette plader så de hang ned fra loftet. Derefter trak jeg alle nødvendige kabler.

I bunden af de plader der nu hang i loftet, monterede jeg endnu en stålregel, så den vandrette plade nu kunne skrues op i stålreglen jeg havde monteret langs væggen og den der hang i de lodrette plader.

Herefter spartlede og malede jeg. Til sidst borede jeg hullerne og monterede spotsene.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Det lyder som en rigtig god ide med de 3 stålregler. Mange tak for hjælpen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også