Gasfyr taber vandtryk

Vores gasfyr har i den seneste måned tabt vandtrykket over nogle dage. Har kigget lidt omkring og bl.a. fundet denne tråd

http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/162216

Det omtales at det kan være ekspansionsbeholderen som er defekt.

Problemet ligner mit 100%, men da jeg ikke har den store tekniske viden er der så nogen der kan hjælpe med hvor ekspansionsbeholderen sidder på fyret? (Billede er vedhæftet)

Det skal siges at mit fyr er fra 1991, så store reparationer er ikke så aktuelle. Håber dog det kan kører et eller to årstid endnu.

På forhånd tak

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det et åbent eller lukket kredsløb du har til dit fyr, nå ja det ved du sikkert heller ikke !
Så lad hellere en vvs mand komme og servicerer det, det skal du jo aligevel en gang om året !
Hvis jeg husker rigtigt, kan du se den når du kigge ned fra oven, så aller bagerst.
Håndværkeren, det med et år er ikke et krav...
Skrevet af LL1 på 20 feb 2012 21:13
Håndværkeren, det med et år er ikke et krav...
Det var det der hvor jeg boede til leje sidst, det var så ejeren der skulle betale.
Noget helt andet er at, det vil da være temlig uklogt at rode med noget manden ikke har forstand på !

Det er korrekt - der er krav om lovpligtigt eftersyn hvert andet år!

@Johansson; den sidder typisk så den ikke kan skiftes uden at tage kedlen ned af væggen - så prøv at følge LL1's forslag. Kan også være sikkerhedsventil(er) der er utætte.
Uanset - se at få en anden varmekilde. Det ligner en med åben forbrænding og det er ikke en økonomisk kedel...

@ Håndværkeren - lidt bonusinfo; det er stort set umuligt at få en gaskedel til at fungere ( i en villainstallation) på åbent anlæg, da det statiske tryk i systemet bliver så lavt, at vandmangelsikringen ikke kan fungere driftsikkert.
Derfor sætter man typisk heller ikke en gaskedel på en installation (uden veksler) hvor der sidder en fastbrændselskedel fordi mange ældre fastbrændselskedler skal have åben ekspansion.

Annonce
Hej VVS'eren

Ja det er med åben forbrænding, så det kører på absolut sidste omgang, men der skal lige være økonomi til at skifte det ud, så det må godt lige kører lidt videre.

Men jeg skal nok igang med at undersøge priser og finansieringen.
Hej Johansen
Det skete for os sidste vinter. Det viste sig at være kedlen der var brændt igennem.
Så vandet bliver fordampet ud gennem skorstenen. 
Der er vist ikke andet at gøre end at få en ny keddel.

Mvh
Thorkil

Thorkil

Det er et velkendt problem. Ekspansionsbeholderen i nyere gasfyr er dårligt lavet. Vi fik nyt gasfyr, og 3 år senere forsvandt trykket netop pga. defekt ekspansionsbeholder.

Den billigste og bedste løsning er at få monteret en ny stor ekstern ekspansionsbeholder ved siden af fyret. Hvis der ikke er utætheder af betydning andre steder løser det helt sikkert problemet.

Jeg kan sende dig billeder af vores hvis det har interesse.
Der er "kun" lovkrav om service på gaskedler med åben forbrænding !
Og service på den type kedler SKAL laves en gang om året.

På gaskedler med lukket forbrænding er der INTET lovkrav om service men det er lidt tosset at lade være med at få lavet service på sit fyr. Der er vel heller ikke noget der UNDLADER at få lavet service på sin bli og derefter forventer at den kører helt perfekt vel !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis