traktor hjælp

halløj i forum

nu er der jo ikke et forum for landbrugsmaskiner, så jeg napper den over hækken  

sagen er den! at min kære gamle volvo bm 425 er træt, meeeeget træt, så jeg er i gang med at finde afløseren til den, og ganske som jeg plejer kan jeg ikke vælge en "normal" traktor. jeg er faldet over en "Dansk" bygget traktor, nemli en JL 700 Deluxe fra 1980, rumænsk bygget Fiat gearkasse og motor resten er dansk samlet og den ligner til forveksling en Fiat :-)

sagen er den at den starter fint, men den har stået stille meget længe, så koblingen virker ikke, til at starte med kunne jeg heller ikke få den til at køre med udrykkerleje, men den del fungere nu, men den kan ikke koble ud, det er forsøgt med højt gear og bremse uden held. så inden jeg rykker den over på midten, vil jeg jo gerne vide hvordan koblingen på en sådan fungerer.

jeg har forgæves søgt nettet rundt for at finde en explotions tegning af en dobbel traktorkobling, er der nogen her inde der ligger inde med sådan en, det behøver ikke være fiat bare det er samme type kobling, jeg har fundet et billede af en der ligner.

når man kobler ud er der bare ingen respons, det føles og ser ud som om armene ikke arbejder, der er ingen modstand i koblingen

 

det skal så os siges at jeg har ikke købt den endnu, har betinget at koblingen skal fungere  jeg har forsøgt mig inde på www.dvtk. men de er ikke særlig aktive  

for dem der ikke kender JL traktoren, så ser den sådan ud



       


        Mvh

Gert


 







 

 


 

 




 


 

 



 


 


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

halløj i forum nu er der jo ikke et forum for... Vis hele indlægget
29 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
nej det er rigtigt, kender måske en der kunne være intresseret i din volvo har du evt en pris ide og lige et dumt spørgsmål, diesel eller benzin?
haha ok det med bornholm havde jeg ikke lige set øvøv den havde eller nok haft interesse for en kammerat der har en magen til
men tror turen er lidt for lang, desværre
he he det havde jeg godt på fornemmelsen

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

var ud og bikse med den i går, men den nåede ikke at køre voldsomt længe, og den bliver knap nok varm.
men efter at have luret ind gennem det lille hul er sælger og jeg blevet enige om at der desvære nok er mere galt der inde, de små trykarme ser udsom om de har været varme
men sælger vil lade den stå og tøffe et par timer en dag og melde tilbage

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Det med at skille dyret ad på midten er nu ikke så slemt. En go' bunke europaller, en gaffeltruck, et par gode stålprofiler og 8 timers arbejde, så er en ny kobling monteret  Som i ser på billedet er det nok ikke sådant et værksted vil takle opgaven, men det fungerede nu fint


 nææ hvis man lige har det til rådighed specielt gaffelfætteren bliver et problem, men paller kan jeg skaffe, spørgsmålet er så bare om det er til at skaffe en ny kobling + koblingshus til menneskepenge til sådan en

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Jeg har ofte handlet ved dette firma i England http://www.silverfoxtractorspares.com

De har ikke det fulde sortiment på deres hjemmeside, men skaffer det meste til en ganske fornuftig pris.

Det er da et forsøg værd
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis