Væghængt havefakkel

Jeg håber det er det rigtige sted jeg poster det her. Jeg skal have lavet nogle holdere til en konisk havefakkel på ca. 25-30 cm. Faklen skal være skråtstillet og skal monteres på en væg. Jeg havde forestillet mig at holderen skulle laves i metal, og at jeg kunne bukke den i en skruestik, og derefter eventuelt male og lakere den. Mit problem er dog at jeg ikke aner hvilket metal jeg skal bruge. Det skal være forholdsvist nemt at bøje, men det skal samtidig holde sig "pænt" i lang tid, dvs. det skal ikke oxydere/ruste osv. Er det muligt at opnå uden at male/lakere det?

Derudover kunne jeg også godt bruge ideer til hvor man eventuelt kan købe et sådant stykke metal i strimler.

Hvis der er nogen der har andre forslag til hvordan det kan gøres, så tager jeg meget gerne imod forslag. Håber der er nogen der kan hjælpe.

NikolajBo
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu skriver du jo ikke noget om hvordan din  havefakkel ser ud, men jeg forstiller mig den skal glide ned gennem en ring, så den sidder skråt ud fra muren, og i sådanne tilfælde ville jeg bruge en 6 mm stålstang i blank stål (ikke rustfri) og forme den omkring en spand i passende diameter eller noget andet fast, så den danner et stort øje. Brug handsker og tag fat så du hele tiden bukker lidt omkring det faste. 

Enden spidser du til og banker ind i en passende stor rawlplugs, du har boret 6-8 cem ind i væggen. Til at holde spidsen kan du bruge en mindre lignende bøjle med gevind, du kan købe i det lokale byggemarked, og sætte ind i en mindre rawlplugs.


Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også