montering af transducer i LM 21

Hej til alle
Jeg er ny på på siden og pensionist.
Jeg er blevet ejer af en LM 21 min første båd og vil gerne have en fishfinder monteret (indvendig) i båden, men er i tvivl hvor i båden og hvordan man montere transducer,er der nogen der har erfaring,vil jeg gerne høre. 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej nord
Der findes transducere til bund montering og til hækmontering.Der følger helt sikkert anvisning med den du bestemmer dig for.
Held og lykke.
Mvh JuneD6

 


Hej June
Tak for svaret.Jeg tænkte om en havde en LM 21 som har monteret en indvendig transducer og hvor ?? ,da sælger oplyser jeg skal være særlig opmærksom placeringen,da den skal støbes/limes i epoxy,så er det med at finde det rette sted.
.Jeg har søgt på nettet og kan se det er et problem
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Her kan du læse de overvejelser/løsninger en anden har haft:
http://solussiden.webs.com/apps/forums/topics/show/569688-fastg-e-af-indvendig-transducer-

Du kan som han beskriver prøvemontere transduseren ved at komme den i en pose vand og herefter holde hele herligheden mod bunden.

Hej nord.

jeg har en LM 21. Jeg har monteret min transducer i kistebænken i bagbords side i kahytten. Den er monteret i sillikone. Jeg lavede en støbekasse i træ, fyldte den med sillikone trykkede transduceren fast der i, man skal blot passe på at der ikke er luft mellem skroget og transduceren (og vende den rigtigt...) det virker perfekt nu på 3 år. Havde forinden prøvet mig frem med en pose med vand og transduceren i  som engel skriver. Det er dog ikke min egen opfindelse men noget jeg fandt på nettet kan dog ikke huske hvor.

mvh per


Med venlig hilsen Per.


Hi Per

Tak for dit tip det er jeg meget glad for,skulle du have billeder af transduser/båd ide'er kan de altid bruges nu når sæsonen snart går ind.Så vil jeg til at overveje hvad fishfinder jeg vil have,jeg havde tænkt mig 3000.- kr for eccolod, nogen forslag ??
Der er en kortplotter STANDARD HORIZON 180C i båden
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce

Da jeg købte min ville jeg gerne have et farve ekkolod, så havde udset mig et og kørte ud for at købe det, men da jeg kom ud til butikken stod solen lige ind af vinduerne og ind på den hylde hvor han havde sine fishfinders stående, dette medførte at jeg købte et med gråtoner istedet for, da de er meget tydligere end farve når solen står lige på. Det har jeg ikke fortrudt. marinetorvet. dk har af og til nogle gode tilbud det var også der jeg købte mit http://www.marinetorvet.dk/visprodu...ktID=2315v  de er som regel billigst med hæktransducer men det betyder ikke noget hvis man monterer det feks. som jeg har gjort.

mvh per


Med venlig hilsen Per.
Man kan også ´prøvemontere´ med en klat vaseline, men husk nu at få det hele af inden den endelige montage, det er ikke så godt at klistre fast på en fedtet overflade, bremerens kan være godt til dette, det kan så dog være hårdt ved forskellige plasttyper, ja ak der kommer hele tiden nyr probl... ehh udfordringer.

God fornøjelse.

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Hi Valle
Tak for dinne ide'er, alt kan bruges nu når vejret bliver godt,og skal igang med montering af fishfinder,men er i tvivl hvilke fishfinder det skal være ?

Held og lykke med dit 'skiv'
Tak og held og lykke til dig også, jeg forventer selv at skulle have en Garmin 720s, (men har heller ikke plotter i forvejen, og kan lave skygge til den hvis det bliver et problem) jeg har monteret en transducer lige tværs igennem et hul jeg har boret, `Skivet´ er nemlig af stål, og det bliver lidt tamt med én der skal se igennem dét.

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

Ja,det er en lækker plotter/eccolod men også mange penge,der sidder en kortplotter STANDARD HORIZON 180c i den båd jeg købte, men fortryder jeg ikke fik en fishfinder med fra Dubai, er kommet der igennem 12 år, men havde ikke oovervejet bådkøb dengang,der kan elektronic købes for under ½ pris men vil ikke vente til næste tur.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også