vægudtag til stikkontakt?

Hej,

På mit badeværelse er der nogle spots i loftet. Desuden sidder der på væggen et lampe-vægudtag (LK's 1modul).

Dette bruger vi ikke, og konen vil gerne have en stikkontakt dér i stedet til hår-udstyret. Må/bør jeg skifte den ud til en stikkontakt som denne?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på, at der er fase og jord fremført til udtagene, for det kræves for at du kan opsætte en stikkontakt.

Lovligt vil det ikke være selv at opsætte en stilkontakt, men en ledning fra lampeudtaget til kontakten burde man selv kunne montere, hvis jord og fase er til stede.
Hmmm... ja det modsiger jo lidt hinanden :-)
Der er jord til stede. Og at stikket kun virker når lyset er tændt er nok til at overleve. Men ellers burde der vel ikke være nogen ben i at skifte det selv, vel? Men kan faktisk ikke rigtig blive klog på om man . For almindeligvis må man jo godt skifte eksisterende installation. Men her er det vel en ændring i installationen, fra et lampeudtag til et stikkontakt... eller? (Ikke at det rigtig har nogen betydning da jeg nok skifter den alligevel :-) )

 (Ikke at det rigtig har nogen betydning da jeg nok skifter den alligevel :-) )

Skal vi så ikke bare sige, at du aldrig har spurgt, og at du selv har fundet ud af at flytte mellemlednigen over på fasen i afbryderen, så der nu altid er spænding på. Så behøver fruen heller ikke at have lyset tændt for tørre krøllerne.


fase
Skrevet af S. fabrin på 20 feb 2012 15:20

Skal vi så ikke bare sige, at du aldrig har spurgt, og at du selv har fundet ud af at flytte mellemlednigen over på fasen i afbryderen, så der nu altid er spænding på. Så behøver fruen heller ikke at have lyset tændt for tørre krøllerne.



Deal!    
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis