Kældergulv, har vi svamp??? :)

Hej...

Jeg har lige købt ind til at ligge klik gulv nede i vores kælder, hvor der nu ligger vinylgulv direkte på betongulvet... Men da jeg rykker vinylgulvet af, ligner det at der er noget svamp på gulvet og det lugter lidt....

Klikgulvet jeg vil ligge, har jeg købt det skumgummi til at ligge under, og der er med sådan noget sølv, og overlapninger, så jeg skulle slippe for at ligge fugtspærre.

Har prøvet at vedlægge lidt billedere, skal jeg være nervøs, eller er det meget normalt i en kælder? Gulvet har jo som sagt bare lagt direkte oven på det rå betongulv.

/Linding

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

Hej... Jeg har lige købt ind til at ligge klik... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Trægulv er generelt ikke egnet som belægning i en kælder selv ikke hvis dette lægges på en fugtspærre. Vælg klinker i stedet for. Hvis man ser trægulv i en kælder i forbindelse med udarbejdelse af en tilstandsrapport, bliver dette ofte bedømt som K3 = risiko, fordi fugten fra betongulvet kan medføre dannelse af skimmelsvamp, som er sundhedsskadeligt. Det som ses på dit billede er sandsynligvis skimmelsvamp spm følge af indtrængen af fugt eller for høj luftfugtighed.

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Ahhh det er jo dårlig nyt.... tror jeg må ud og bytte det og så igang med en omgang klinkegulv i stedet for... øv øv øv... men det lader til det er den bedste løsning... Tak for gode råd! Så fik jeg da ikke gjort noget dumt den her gang!

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gode rådgivere er altid pengene værd!

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også