ventilator/blæser virker ikke

Jeg har en Acer Aspire computer som jeg ikke har brugt i ½ år. Da jeg så igår ville tænde den, medførte det blot en "beep,beep,beep" alarm, og jeg kunne se at blæseren indeni computeren på siden ikke drejede rundt. Jeg støvsugede så computeren og rystede den lidt og så fungerede den, men idag fungerer blæseren og dermed computeren ikke igen. Er det nødvendigt at åbne kabinettet for at smøre? blæseren og hvordan gør jeg det uden at ødelægge noget?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis blæseren ikke fungere, så skal den skiftes. Hvis du smørre den, og den om nogle uger igen, stopper risikere du at brænde din cpu af, (eller hvad det nu er den køler)
Hvis du ved at ryste computeren kan få den til at køre kunne fejlen være et kort eller stik, som sidder løst. Find skruetrækkeren frem og skru den ene side af. Tryk på de forskellige stik og kort for at finde ud af, om noget sidder løst. Du skal ikke smøre ventilatoren, uanset hvilken det er. Jeg går ud fra, at det drejer sig om ventilatoren i spændingsforsyningen, når du siger, at den ikke kører, idet det er den eneste, du kan se uden at skille computern ad.

fase
Tak for hjælpen. Nu fungerer den perfekt-en grundig støvsugning med siden af var nok også godt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis