Sikring af eternitplader mod nedfald...

Hej.

Gavlene på mit hus er "trukket ind", således at der femkommer at tagudhæng på ca. 1 meter. (Se billede)



Jeg skal til at beklæde udhængets underside. Min plan var at benytte de samme 8mm eternitplader som bruges på facade og gavl.

Nu er jeg så kommet lidt i tvivl om det er forsvarligt: Hvis en plade (100x250 cm) skulle falde af, falder den 7 meter ned og kan formentlig være dødbringende. 
 
Jeg vil gerne have en ubrudt plan overflade.

Findes der andre plader som er bedre ?
Bør jeg lime pladerne fast i tillæg til skruer ?
Bør jeg finde en anden løsning, eksempelvis brædder ?

Nogen gode ideér til at lave en "sikker" løsning....

 Henning, Lolland

Hej. Gavlene på mit hus er "trukket ind... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej HLolland

Jeg tror altså du gør dig for mange bekymringer angående de eternitplader. den største risiko for at de falder ned er faktisk ved opsætningen! Ellers gå en tur i dit nabolag og se om der ikke skulle være andre som har dem monteret. De har jo den fordel at de stort set er vedligeholdelsesfrie.
Har du penge nok, kunne du jo også vælge at føre zinken med ned i udhæng (med ventilationssprække). 

Med venlig hilsen

Gert Lund Christensen

www.abr.dk

 

Jeg tror at I misfortod mig, jeg mente bare at jeg kun har den montagevejledning som viser lodret montage og ville lige tjekke om der fantes én for" udhængsmontage". (Det kunne jo være at de anbefalede en mindre skrueafstand eller lign.) - jeg fik dog ikke undersøgt det i dag.
Pladerne skal nok komme op :-)

 Henning, Lolland

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis