Lave fyrrum i sksisterende bygning.

Hjælp.

 Skal have lavet et fyrrum i eksisterende bygning.Træ.Tagpap.

Har et rum der er 2,7 x 4,8 m. højde 2,35.

Beklædt med OSB plader indv.

1 oplukkelig vindue 0,6 x 1,2 m. 1 dør til det fri med ½ glas,thermo, en massiv dør til et  andet rum.Betongulv.

Lavt tag. Spærhøjde 1,4 m.. afstand til anden bygning 2,5 m.

Hvad skal jeg beklæde med indvendig.

Der skal være oliefyr og stoker fyr i rummet. Støbejernskedel.

Stoker, formentlig ALCON. combi.

mvh

Olsen


 


disko13

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tjah ! Hvis der er træloft i et fyrrum skal dette dækkes med mindst to lag gips plader. Så mon ikke det samme gør sig gældende for væggene hvis rummet er helt af træ !
Ring og få din skorstensfejer forbi, - det er ham som skal syne og godkende når du er færdig, - så det kan absolut anbefales at tage ham med på råd inden du begynder.

Det er ikke givet, at der skal ændres særlig meget for at få det godkendt, - så spørg ham først og spar dig for en mængde ærgelser senere. Det er eksempelvis slet ikke i alle tilfælde, at der skal være 2 lag gips på loftet, som Håndværkeren skriver.

Der skal mange flere oplysninger til før der kan gives kvalificerede råd, - og så er der stadig den joker, at skorstensfejere har meget forskellige opfattelser af reglerne, - så hvad der gælder i én kommune, er slet ikke sikkert, at det også er præcis sådan i nabokommunen.
Derfor er det så vigtigt at tage den lokale skorstensfejer med på råd, - og oftest er de så også meget nemmere at blive enige med.

Det er der nok noget om, men også mange forskellige meninger.

Tak for dit besyv


disko13

Der er næsten lige så mange meninger som mennesker, kommunen kunne ikke hjælpe mig.

disko13

Et råd fra en skorstensfejer (mig) vil være at tage en tur på bibloteket og låne den bog der hedder DBI vejledning nr. 32 eller købe den på nettet og læse den de fleste kommuner bruger den som udgangspunt når der skal indrettes fyrrum til fyring med biobrændsler.


 PS staver som en ko på glatis kan ikke gøre for det og komma og puntum må du lige selv sætte de ligger her ...........  ,,,,,,,,,,,,,,,,,

Annonce
Nu var det heller ikke kommunen jeg foreslog, men den skorstensfejer som skal syne og godkende det, - man må formode han kun har én mening.

Næ, de hved heller ikke noget,som skrevet.

Som du skriver,skorstenfejer, så det vil jeg gøre.

takker for din medvirken.

mvh

Olsen


disko13

Nu nærmer vi os nok noget.

Bogen er fundet, koster 265,00 kr. og det holder min pension ikke til,forøvrigt lige blevet sat ned.

Så det bliver storstenfejer.

Tror jeg har en sidekopi jeg fik af kommunen, men,  har du selv læst i dette hæfte eller den bog??

Lige et lille udpluk !

Kravet anses for opfyldt, når indvendige overflader udføres mindst som beklædning klasse K 1 10 B.s1, d0(klasse 1 beklædning) eller K 1  10 D-s2, d2 (klasse 2 beklædning). og sådan fortsætter det.

Dette blev jeg meget klog af ??? eller gjore jeg ??

Ovenstående er jo ikke for menigmand, så allerede der opgiver man.

Så er det nemmere, som en skrev, ring til skorstenfejeren.

mvh

Olsen


 


disko13

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis