Yousee tv i alle rum. Hvordan virker det???

Hej,

Er der nogen som har Yousee tv i alle rum, som de kalder det?
Hvordan virker det, skal der trækkes kabler til alle rummene, trådløst eller?
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du mener yousee kabeltv, så ja der trækker du bare kabel rundt til de værelser der skal have tv. drlvfølgelig med en ordenlig fordeler ved indgangen.
Tak Pizzabager,

Jeg har forgæves forsøgt at få fat i en teknikker hos yousee (måske de alle sammen er optaget af ugens nedbrud).

Måske du kan svare mig.

Bliver der skudt en ledning op ude fra vejen, og hvis ja hvad ender den så i? Hvad er det for en type kabel der skal trækkes rundt i rummene. Er den fordeler du snakker om en kasse på vægen eller en slags tvboks?


Jeg tror ikke de skyder kabel ind medmindre du betaler for det, jeg fik fibernet for et par år siden, og der var fremgangsmåde at man betalte for tilmelding, også kunne man vælge at betale dem for at grave kabel ned, eller gøre det selv, jeg valgte at gøre det selv, så kom en mand ud og satte en boks op på væggen ude og inde og borede igennem( du vælger selv hvor du vil have din boks dog max 15 meter fra tilkoblingssteder ved vejen i mit tilfælde med fibernet, ved ikke hvordan det er med kabeltv.

så hang der 15 meter fibernet ude på væggen som jeg selv skulle grave ned (min 40cm)ud til den pind som han havde sat ved vejen, og det gjorde jeg så og ringede til dem igen, så kommer manden ud igen og tilslutter ved vejen, og kontrollere forbindelsen.

Jeg skal ikke kunne sige om det er det samme ved kabeltv, men det er nok lidt det samme.


Hvis vi snakker almindeligt yousee kabel(ikke fibernet) kommer der til at være en boks af en art(måske bare et tv/radio stik hvis du ikke har bestilt internet) også kan man fordele signalet med en fordeler(kan fås mange forskellige med eller uden forstærker, typisk 1 indgang og 4 udgange, forbundet med f-connectore) kablet er almindeligt antennekabel dvs 75 ohms, og man skal købe noget af det gode 3 skærmet hvis man vil have ordenligt signal, og stik må gerne være nogen afskærmet metalstik, ikke de billige plastik.

Du kan uden tvivl også betale dem for at trække kabel og sætte ekstra stik op, men det koster jo lidt..
Hmm.

De skriver i tilbudet at fordi vi har kabler på vores vej kan vi få det installeret gratis og spare DKK3595.
Kabelstik leveret idenfor 2 uger.

Jeg må ringe og finde ud af hvad det dækker over, men tak for hjælpen og de gode råd

Hmm.

De skriver i tilbudet at fordi vi har kabler på vores vej kan vi få det installeret gratis og spare DKK3595.
Kabelstik leveret indenfor 2 uger.

Jeg må ringe og finde ud af hvad det dækker over, men tak for hjælpen og de gode råd

Du skal selv grave kablet ned, 40 cm.
De trækker det fra antenneskabet ind i en tilslutningsdåse i huset, tænk over hvor det vil passe dig at den sidder, på ydervæg et sted hvor du skal have et TV.

Herfra skal signalet så fordeles til de enkelte apparater, det er nemmest at trække kablerne på loft eller i kælder.

Hvis du skal bruge mere end 2-3 TV skal du have en forstærker, f.eks denne, den sættes ind over Yousee dåsen, og har tilslutning for TV, radio, data og en udgang med forstærker til de øvrige apparater:
http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=1151

Her er en god vejledning, din installation svarer nok til den på side 12.

Kroghs Elektronik
Vestermarken 14
8670 Låsby

Sælger alt hvad der er brug for og kan også installere og give råd.

Jeg har absolut ingen aktier i firmaet.

Husk at bruge dobbeltskærmede kabler og HF tætte stik.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis