Bundmaling fra Biltema - erfaring?

Hej

I takt med at februar går på hæld, begynder det jo så småt at krible i fingrene, så Nettet bliver støvet grundigt igennem for gode tilbud på dit og dat til skiwet.

Nu så jeg lige, at Biltema har kobberbaseret bundmalig til omkring 1/3 af prisen på Hempels Mille, som vi plejer at bruge, og som fint holder bunden fri for rurer 2 sæsoner uden optagning.

Aldis (ikke-kobber) bundmaling, som sælges for ca. 100 kr/0,75 liter har tidligere været oppe og vende herinde, den var ikke ret meget bevendt

Er der nogen af jer, der har erfaring med Biltemas? Vi kan trods alt spare en lille tusse med vores bådstørrelse - eller købe så rigeligt, at vi ikke skal vride rullerne for lige at dække den sidste helligdag med den sidste sjat maling (eller købe en hel bøtte mere til 'havnepris' fordi vi skal være færdige inden i morgen).

Lars & Elizabeth, Bente II, Ishøj, XPE3524, MMSI 219015911

Led os ikke i fristelse... vi kan sagtens finde vej selv...

Hej I takt med at februar går på hæld, begynder... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Er der nogen der har erfaring med denne billige bundmaling?
Link
Venlig hilsen Jesper
hvis du kan finde det på tilbud i en butik (ikke netbutik) printer du annoncen ud og tager den med til Bauhaus som har 12,50% prisgaranti og så får du det billigere. Har selv gjort det med lak til båden
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg prøver lige igen, linket jeg satte ind ovenover er forkert.
Det her skulle være rigtigt.
Link
Venlig hilsen Jesper
Når man alligevel giver den pris, kan man lige så godt købe Hempel.. der er jo kun 100 kr i forskel.. Hvis du finder Hempel på tilbud

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg brugte biltemas bundmaling sidste sæson. Jeg er meget overrasket over hvor godt det virkede, efter en sæsonfra først i april til midt november var der kun slim på bunden. Bunden fik den kobber baseret udgave, og drevet havde fået den zinkbaseret udgave og klarede sig også fint. Skruen var helt ny og malet i forvejen, derfor fik den ingen ting, hvilket resulteret i at jeg måtte ned at skrabe den midt på sæsonnen da båden slet ikke kunne flytte sig. Jeg vælger helt sikkert at male med biltemas maling igen (stadig studerende). Jeg vedlægger et par billeder fra november, lige da den kom op. Vh Mikkel
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg brugte biltemas bundmaling sidste sæson. Jeg er meget overrasket over hvor godt det virkede, efter en sæsonfra først i april til midt november var der kun slim på bunden. Bunden fik den kobber baseret udgave, og drevet havde fået den zinkbaseret udgave og klarede sig også fint. Skruen var helt ny og malet i forvejen, derfor fik den ingen ting, hvilket resulteret i at jeg måtte ned at skrabe den midt på sæsonnen da båden slet ikke kunne flytte sig. Jeg vælger helt sikkert at male med biltemas maling igen (stadig studerende). Jeg vedlægger et par billeder fra november, lige da den kom op. 

Er det ikke skidt at bruge kobberbasseret maling, når drevet er af aluminium,
Vil det ikke kunne skabe tæring i drevet?

mvh jens

Han skriver jo netop at han har brugt den zink baserede til drevet
Jeg har kun brugt hempels, men i aar vil jeg proeve den nye vandbaserede bund maling fra Jotun. Har laest en del om den, og det lyder meget lovende. Fribord i Hornslet saelger den til rimelige penge, 179-219 kr for 0.75. jeg har kun brugt Biltemas fribords maling, og det var jeg ikke tilfreds med..
Skrevet af hasseltoft på 24 feb 2012 20:16
Han skriver jo netop at han har brugt den zink baserede til drevet

Jeg mener at kobbermalingen, kan skade, også selvom selve drevet ikke har fået det.
Og drevet ser ud til at have det lidt skidt...
Drevet er jo ikke galvanisk adskildt, fra kobberbundmalingen, når båden er i vandet.

mvh jens

Der er yderligere 16 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også