Har du gode erfaringer med LED-lys i båd?

Er i gang med at købe små nye lamper til køjebelysning og nogen LED-pinol pærer, der passer til.
Har valgt LED pærer med "varm" hvid farve.
Vil også sætte LED-pinol pære i en eksisterende kahyts-lampe.

Jeg vil gerne have læselys om aftenen, når vi er på tur, og være sikker på ikke at tappe batteriet, hvis vi ligger stille et par dage eller 3, hvor motoren ikke kører og dermed ikke lader.

Det må jo være smart med LED pærer som kun bruger ca 1 W pr lampe, men som lyser lige så meget som en glødelampe på 10 W.

Det er min plan - men hvem har gode og dårlige erfaringer med LED pærer brugt på denne måde.
Eller Hvad er jeres erfaring i det hele taget med LED-pærer.

MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
Er i gang med at købe små nye lamper til... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den med insekterne tror jeg ikke helt på endnu, men et godt tænkt salgstrick, for på parkeringspladsen bag Nørretorv i Vejle sidder der en lampe med LED over billetautomaten og jeg har tit tænkt på om der var forskel på tiltrækningen af myg på en LED kontra glødetrådspære, for dér er der altid masser af myg, men måske er det by-myg og ikke sø-myg, de opfører sig måske anderledes.(afstand fra lampen til min bådplads er under 1000m = dårlig teori)

Jeg har dog valgt at udskifte lyskilderne på båden til LED alligevel efterhånden og har dér ikke oplevet større gener end ellers.

Mvh. Morten

Har altid sagt at med kvinder og brugte biler kan man kun få bøvl, så købte jeg et 60 år gammelt skiv...

Keep it simple - keep it working...

I vort nye hus (2009) har jeg sat LED op i udhæng, bedlamper og væglamper, uden om huset, og i indkørslen er der 13Watt, hvilket giver et fint orienteringslys, så det er at anbefale. Vores hus ligger i en helt ny udstykning, og det er lavet på gamle marker (agerjord) med eng som nabo, (ca. 200 meter) og der er myg om sommeren, i store mængder, men jeg har faktisk ikke oplevet dem som generende hos os, så jeg 'tror' ikke at LED har nogen som helst indflydelse på myg.

mvh.

Erik

 

Mit Liv...  Mine regler

Nyd havets stilhed........ sejl med klude  :-

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis