Loke 200 Svejseværk.

Hej,
jeg har et gammelt svejseværk af mærket Loke type 200 der ikke virker mere, og jeg er ved hjælp af en kyndig svejseværkreperatør, kommet frem til at det er selve printet der er "gået" så nu vil jeg høre om der evt. er nogen der ligger inde med reservedele til sådan en model eller måske har er gammelt defekt værk stående hvor jeg kunne prøve printet fra.

Jeg glæder mig til at høre fra andre med sådan et gammel svejseværk.

Med venlig hilsen
kim

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hej Kim. Jeg havde en i 60-70 da jeg byggede min stålbåd. Husker den som noget elendig lo.., og forærede den væk, og åndede lettet op. Ikke værd at ofre en times rep. arbejde eller en krone på. Ny "ejer" som er elektrikker opgav den meget hurtig. Min erfaring. med venlig hilsen anvi
Hej anvi,
ja det lyder selvfølgelig ikke for godt, men jeg har bare lidt svært ved at kassere det gamle svejseværk uden at ha' prøvet om det kan komme til at køre igen, som min kone siger: "du kan ikke smide noget af dit gamle bras ud" og det mener jeg jo hun kun skal være glad for ;-)
Vh. Kim
find dog fejlen på printet de fleste små diganoter til den slags koster næsten ingen ting

PEK

 

Jeg havde også en sådan Loke tilbage i 70erne. Den savner jeg ikke, faktisk slet ikke!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hej PEK, jeg har også tænkt på at få printet tjekket for fejl, men ved ikke rigtigt hvem der har forstand på sådan en gammel "djævel", har du nogen forslag? Mvh. Kim
Annonce
Hej ktm, jamen det ender måske også med at jeg fortryder mine brugte kræfter, tid og måske også penge, men værket ser ikke særligt slidt ud (måske fordi det aldrig har kørt ordenligt :-) og det er monteret med en næsten ny 4 meter slange, så jeg synes stadig det skal ha' en chance. Mvh. Kim.
hej kim hvad er loke 200 for et svejseværk
jeg er elektronikmekaniker og har konstrueret og leveret
styringer til migatronic svejseværker,så fortæl lidt mere
venligst peter ludvigsen
bøsserup mark 27
4500 nykøbing sjælland
tlf 61180096
e-mail [email protected]

Hej Peter.
Jeg har først lige set din besked her i dag da jeg har været lidt ophængt på det sidste.
Men til dit spørgsmål: der er ikke så meget andet at sige end at det er et gammelt dansk mærke der vist nok blev opkøbt af Migatronic på et tidspunkt for så at forsvinde helt, jeg har læst om folk der var/er rigtig glade for deres Loke værk men også det modsatte.
Hvis du evt. har mod på at kigge på det på et tidspunkt vil jeg da gerne køre det op til dig, der er nogle der mener det "bare" er noget ved styringen der skal skiftes, men det har jeg jo ikke en hat forstand på.
Lad mig hører hvis det er noget du har mod på, så finder vi nok ud af noget dér.

Med venlig hilsen
Kim
Hold nu op, loke 200 er absolut et godt svejseværk fuld på højde med migatronic, den største fejl loke har lavet er at man brugte en tynd skive til trådfremførring når den blev slidt ligger den og ruller oven på tråden som giver en ustabil trådfremføring, men kan laves for små penge, hilsen fra en der har rep. mange co2 svejser


<p>&#160;mm</p>
Smid det i havnen, jeg fandt et på ejendommen, som jeg fik smurt op, og skiftet div.
Jeg blev så arrigg at jeg byttede det for Jernprisen..
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis