Hjælp til sakselift/løftebord/autolift

Jeg har planer om at lave en sakselift , til nedbygning i gulvet i min garage , således at gulvet er plan når den ikke benyttes, så hvis nogen har tegninger over en sakselift , som kan løfte 80-90 cm og 1500 kg. vil jeg da meget gerne se dem

og hvis nogen har kendskab til en billig kompakt hydraulikstation , vil jeg også gerne høre om det

Mvh. Kim H

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg vil foreslå, du finder en brugt sakselift eller lignende.
Sikkerheden skal være på plads, hvis du hejser bilen op på den.

En ensøjlet lift, der bruger trykluft (lufthydrauisk) til at løfte med, er nok den billigste løsning, de findes ofte i brugt, til rimelige priser, den kan jo også forsænkes i gulvet.

Der er en billig hydraulicstation til salg på GG-
http://www.guloggratis.dk/maskiner/...loeftebord

Eller kik her på en ny lift, det er nok noget af det billigste, hvis det skal være nyt....
http://www.ajengros.dk/shop/search-...zAodUDw_RA

mvh jens

Den hydraulikstation i gul og gratis kan jeg muligvis godt bruge , har prøvet og byde på den
Jeg er smed og på arbejdet har vi nogle løfteborde , de ser ret simple ud , så tror ikke det er et problem at lave en selv, jeg vil bla.a lave den lidt bredere og llidt længere samt lade den blive 20 cm høj , så hydraulikcylinderen har noget magt med det samme
Den hydraulikstation i gul og gratis kan jeg muligvis godt bruge , har prøvet og byde på den
Jeg er smed og på arbejdet har vi nogle løfteborde , de ser ret simple ud , så tror ikke det er et problem at lave en selv, jeg vil bla.a lave den lidt bredere og llidt længere samt lade den blive 20 cm høj , så hydraulikcylinderen har noget magt med det samme
Hej du vil bygge en sakse lift, men pas på, det skal laves af det rigtige stål, men det er da ellers en god ide, jeg har ingen tegning af en sådan lift, men kan måske hjælpe med hydraulik station og ventiler men det afhænger af hvad tryk og mængde skal være hvis det er til liften, skal den jo kun give en forholds lille mængde

PEK

Jeg kunne godt bruge 1-2 slanger 1 på ca. 1200 mm og måske 1 på ca 900 mm samt kunne godt bruge en drøvleventil ,slangebrudventil , vinkel fittings mm. Jeg har en dobbeltvirkende cyllinder med 2 indv. 1/2" gevind og en pumpeenhed med 2 stk udv. 3/8 gevind og mangler så også det fittings der skal bruges
Hvis i ved hvor man kan skaffe/købe dette vil jeg meget gerne høre nærmere
Mvh. Kim
Annonce
jeg har nyt hvis det har interesse

PEK

Skrevet af tøser på 01 mar 2012 21:07
jeg har nyt hvis det har interesse

hvad vil slanger , forskruninger , og drøvleventil ca. koste ?
hvad vil du bruge drøvleventil til jeg foretrækker flowkontrol trykkompenseret den kan regulere den nødvendige mængde op og lader resten gå i tank og det der går i tank kan anvendes ligeledes, ved brug af drøvle skal det overskydende igennem overtrykventilen og varmer derved meget, men det gør ikke så meget hvis det kun er i små perioder man anvender den.
jeg finder nogle priser til dig snarest

PEK

det var nok bedst at ringe til mig ligt med størrelse slange og er en 3/8 måske nok til din lift men flere spørgsmål stiller sig ved beregning af hydraulik mit nummer er 60607350

PEK

Hej Tøsen

Jeg har prøvet at ringe til dig , men får intet svar er 60607350 rigtig nr. ??
Mvh. KimH
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis