afbryder til mikrofon

jeg står og mangler en måde man kan afbryde/mute en mikrofon på. det skal kunne gøres fra talerstolen og det skal være UDEN støj og knitren.

håber nogen her kan hjælpe
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er der jo stor forskel på mikrofoner. Det normale er at kortslutte den, når den skal mutes. Det virker ihvertfald ved en almindelig dynamisk mikrofon. Kan så ikke lige huske om det giver støj, men det kan da løses på en eller anden måde.
Hvis det er en elektretmikrofon er jeg lidt i tvivl om hvordan det skal gøres.

Find ud af hvilken slags det er.

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Der står i brochuren, at det er en electret mikrofon, og at den er forsynet men en led til visning af fantomspænding, så kan du ikke bare afbryde fantomspændingen?

fase
jo i det kan man og det gøres ved at kortslutte ben 2 og 3 i xlr stikket men er nervøs for at det ville støje hvis det ikke sker pottential frit

Hvis du kortslutter ben 2 og 3 kortslutter du godt nok signalet. Jeg mener at kunne huske at vi på lokalradioen bare afbrød for fantomspændingen. Men det er da nemt at finde ud af, prøv at sætte en kontakt over 2 og 3. Ellers afbryd f.eks. signalet på terminal 2. Brug en ordentlig afbryder med knivkontakter. Hvad mener du med, at afbrydelsen skal ske potentialefrit for ikke at støje.

Jeg har set i brochuren over din mikrofon, at der er en diode, til at vise om mikrofonen er tændt eller ej. Det kæver et 5 polet stik, hvor 4 og 5 bruges til lysdioden. Hvorfor forøvrigt ikke købe en Sennheiser mikrofon (med service i DK) i stedet for en fra Australien?

 


fase
det er et 3 polet xlr stik den har, dioden signalere bare at den får fantom. vil lige prøve det med at sætte en afbr ind både til at kortslutte men også bare bryde poweren. micen er købt i en forretning i dk.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis