PASSAT 1.9 TDI 1994 startbesvær

Hej herinde, jeg har gennem et stykke tid haft start prb når motor er kold,den ryger vildt og lyder som en to cylindret motor, jeg var igang med at skifte gløderør. da en kammerat sagde det måske kunne være forvarmer relæ fordi der kom strøm til men ikke fra den,så skiftede jeg den, 500 dask for en brugt , det hjalp ikke strømmen kommer stadig ikke igennem ud til gløderørene, men relæet klikker og forvarmer lamper tænder og slukker osse normalt, hvad kan der være galt? MVH: Shine
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Start med at måle ude fra gløderørne og til du når der til hvor der kommer strøm så har du fundet fejlen
hej shine. Afmontere ledningen til gløderørene. Sæt et krokodillenæb på gløderørernes terminal et af gangen, berør pluspolen på akkumulatoren let med den anden ende. Kommer der små gnister er gløderøret ok. PÅ broen sidder en stor pladesikring, den var mit problemet sidst. Men ellers en fantastisk bil. mvh anvi (VW- Passat st. 1,9 turbokører)
hejsa jeg er ikke den store gør det selv mand, kunne jeg få dig til at gøre det lidt mere forståeligt hvordan jeg tjekker rørene med krokodille næb og plus pol MVH Shine
hej shine. Et krokodillenæb kan sammenlignes med en tøjklemme, eller rettere 2 med en ledning imellem. Kan altså lede strøm fra punkt A til Punkt B. Du afmonterer den eneste ledning som går TIL gløderøret. Sætter krokodillenæbet på i stedet, det andet krokodille næb berører du ganske let ( som at stryge en tændstik) +polen på Akkumulatoren (batteriet) med.Husk der skal være spænding på akk/bat. Kommer der små gnister ved berøringen er der gennemgang i gløderøret, dvs. det er ok. Så vidre til de andre. Sjoveren har "kun" 4 cyl. så den skal, ihvertilfælde her i vinteren, forvarme på alle 4. på med pilen palle. hilsen anvi
tusind tak anvi, jeg har jo osse skiftet forvarmerelæet, det var selvfølgelig en speciel en til 500 brugt , for der kom strøm til den men ikke ud til gøderørene, men det gør der heller ikke på den brugte jeg satte i, vd ikke om der gør det hvis rørene er defekte eller der alligevel skulle komme strøm derned. MVH:Shine
Annonce
Jeg tror ikke på den med gløderørene,hvis en TDI af den ældste slags skal gløde,er der noget andet galt.
René
hej ALB69 når du skriver at du ikke tror på det med gløderørene, vil jeg da meget gerne hvis du har forslag til hvad det kan være,da jeg er på herrens mark, ang start prb . det er ikke lang tid der går når den er startet 5-10 sek så går den ren, men den arbejder hårdt når den skal i gang MVH:Shine

Har en ven der har en transpoter og der var nogle løse forbindlser inde i sikrings boksen og han havde brugt mange timer på at køre til mekaniker og de kunne ikke finde fejlen.

 Han fik en ven ud og se på bilen og han målte sig frem til at der var en løs forbindelse i sikrings boksen og løjede den og nu forvamer den som den skal


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis