Fordele ved træ/alu døre og vinduer?

Hej,

Skal have skiftet en hoveddør. Jeg har haft en tømrer ude, som foreslog træ/alu vinduer, da de ikke skal vedligeholdes.

Er der andre fordele end den manglende vedligeholdelse? Synes 25% ekstra er meget, blot for at slippe for at male...

 

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den absolut eneste forskel er at de ikke kan eller skal vedligeholdes.

http://www.lyrk.dk
Øhh... der er nu også forskel på udseende.

Og som det har været skrevet mange gange før her på siden. Hvordan ser det ud om 15 år? Og kan det males til den tid med et pænt resultat, eller skal de skiftes?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
For menig mand er det begrænset hvor stor forskel der er på udseendet på et træ/alu-vindue og et klassisk trævindue.

http://www.lyrk.dk
Hmm... kan man regne med længere levetid ved træ/alu ?

 

Det er fint at man ikke skal male, det er da ganske bekvemmeligt. Men hvordan ser de ud om 20 år ? dannes der kondens på bagsiden af aluminium, og derved råd i træet bag ved ? du kan ikke se det før det er for sent og det kritiske punkt er rådnet op. Det er umuligt at vedligeholde med mindre man sender det til sprøjtemaling eller skifter alukapslerne.

Trævinduer har man flere hundrede års erfaring med, og ved at det fungere hvis de ellers købes i ordenlig kvalitet og vedligeholdes. hvis vi anstrenger os lidt, kan man måske sige man han næsten 20 års erfaring med træ/alu.

Du kan helt sikkert gætte dig til min holdning. Men der er ligeså mange holdninger til det, som der er mennesker. Gør det du synes bedst om.

http://www.lyrk.dk
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Jeg synes om den økonomisk bedste løsning på den lange bane, selvfølgelig.

Jeg hælder selv mod træ af 2 årsager - prisen (20-25% af 8 vinduer plus 2 døre er ikke småpenge) samt muligheden for at male rammen i en anden farve, hvis man skulle få lyst til det.

Vedligeholdelsen er OK for mig - men skulle alu/træ energimæssigt være bedre (hvilket jeg ikke har været i stand til at finde sammenligninger af), vil jeg klart overveje dem .

 

tænk den her igennem. "muligheden for at vedligeholde" kontra "muligheden for IKKE at vedligeholde"

http://www.lyrk.dk
kan fortælle at -cetonia træ/alu ikke opfylder mine krav til vinduer.

Det er trods alt kun vores vinduer med fast karm der er det store problem.

Glasset dugger meget nemt-der er kuldebro i nederste hjørner, hvor der ved - 10 grader dannes frost på indersiden, og træet begynder at hæve sig på nederste vandrette karm.

Jeg fik ellers indtrykket af gode vinduer osv, men hold jer fra dem er mit råd.

eneste plus er at de ligner alm træ vinduer nærmest perfekt.

Er der mon andre med samme erfaring med Cetonia ?

100% klamp

Helt enig med Naveren, køb trævinduer og ikke alt det træ-alu... der er væsentligt flere fordele ved træ vinduet, og det vil sikkert også vise at de holder væsentligt længere end træ-alu partierne.
Naverens argument med mulighed for vedligeholdelse er faktisk meget rammene.
Jeg har ihvertfald aldrig oplevet et produkt der er solgt som vedligeholdelsesfrit, også være det 100%

Tømreren jeg har talt med, havde heller ikke rigtig andre argumenter, end jeg slap for at male... hvis det er alt, går jeg nok træ-vejen.

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også