Hvor stor rabat kan fås på nyt køkken

Jeg er ved og købe nyt køkken. og er i tvivl om hvordan de forskellige køkken firmaer giver rabat. 
jeg har været i vordinborg, og i Invita. Synes generelt priserne i vordinborg køkkenet er noget højere end de er hos Invita.
Idag var jeg så oppe og snakke med Invita køkken, og der gav han mig en rabat på 23%, men ved ikke helt om det er meget. Det er selvfølgelig forskelligt hvad man kan forhandle sig til, men synes bare at have hørt om flere der har fået 40% 

Hvad er jeres erfaringer, og kan i evt nogle tips til at få en højer rabat? Det ville jo lune godt hvis man kunne spare en 7000-8000 kr ekstra
40 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det afhænger også om hvor meget du køber for, du vil nemmere kunne få en større % i rabat, hvis du køber for 150000 kr. end hvis du køber for 15000 kr.

Ofte er det nemmere, at få noget extra oven i handlen, som eks. hårde hvidevare, i forhold til en rabat.

mvh jens
Ja det er jeg selvfølgelig med på. jeg ville gerne ende ud med en slut pris på maks 40.000.- hvilket jo ikke er så meget igen.

Hårdevidevare kan aldrig betale sig at købe igennem et køkkenfirma, ud fra de priser jeg har set rundt omkring. Ej heller hvis de giver 40% på dem. Der er det langt billigere at finde ud af hvilket produkt man vil have og bruge pricerunner. Så takkede pænt nej da de spurgte om de også skulle levere hvidevare

40000 er jo immervæk også en pæn slat penge, mon ikke du kan forhandle de 23% op over de 30%.

mvh jens

Det håber jeg da.. måske ikke ved at forhandle med ord, men så ved at lade tiden gå lidt, og lade som om man ikke er interesseret. skal heldigvis først bruge det sent i maj, så har masser af tid.
Men håbede lidt på at at høre nogle erfaringer om folk der har fået 30%, 35% eller 40% hos invita, da det er der jeg helst vil handle. Eller nogle gode råd og tips
Du kan ikke bruge, hvad andre har fået i rabat direkte. For det kommer helt an på hvad du køber. Også selvom du ikke skal have hvidevarer med.

Når de har lavet dit tilbud kan de på skærmen se, hvad deres avance er, og ud fra det er de så til at forhandle rabat med. Men avance er meget forskellig om du køber deres mest populære og solgte model (=mindre rabat) eller deres topmodel med hele "svineriet". F.eks. kan bordpladen være væsentlig, laminat eller Corian, nedfældet vask, topmonteret. Lågetype osv. - deres avance er forskellig og dermed også rabatmuligheden.

Vi fik for 4 års side en rabat i omegnen af de 23%, du nævner hos Svane Køkkenet og i nogenlunde samme samlede pris, som du nævner. Ingen hvidevarer/armaturer, laminatbordplade, silgranit nedfældet vask, låger i blank hvid (ikke højglans).

Men de er formentlig sultne for tiden.
Annonce
Kvaliteten på Vordingborg og Invita er milevidt.......Invita er helt klart en langt højere klasse end Vordingborg.

http://www.lyrk.dk
Er der personlig erfaring, fra dit eget køkkenkøb, eller som tømmer ved opsætning, eller hvad bygger du det på? ikke for at sige dig imod, men der vil jo altid være nogle der mener det ene er bedre end det andet, fordi de bare bedre kan lide det ene frem for det andet. (lidt ligesom nogen er til AMD andre til Intel :p)
Jeg må give naveren ret ud fra egen erfaring. Det var dog ikke mit køkken. Men prøv lige at måle dybden på de tyske elementer, som Vordingborg køkken forhandler. Jeg har erfaret, at de ikke er så dybe som andre. Det ser dumt ud, når opvaskeren stikker udenfor køkkenelementerne.

fase
Det handler ikke om rabatstørrelser, men om priser.
Langt hovedparten af køkkenfirmaernes prislister er indrettet så der er plads til rabatter. Helt op til 40 - 50 %.

Udvælg de 2-3 fabrikater der kan være tale om. Indhent tilbud i form at prissatte tilbudslister på ALLE dele til dit køkken.

Dernæst kan du evt. begynde at "pille i priserne" F.eks. hvorfor et firma skal have 2500 kr/m for en bestemt type bordplade når et andet kun skal have 1500 kr/m. Osv.
Eller:
Du udvælger dit favoritkøkken og drager rundt til alle forhandlerer i regionen og finder den laveste på lige det køkken du vil have.

Vær åben for ændringsforslag og for f.eks. "en gratis køkkenvask". Fordi forhandleren har en stående fra en fejlleverance. Osv.

Men det tager tid. Ligesom talegaverne og forhandlingstalentet bør tunes. >)
det er selvfølgelig erfaring, og ikke grebet ud af den blå luft.

http://www.lyrk.dk
Der er yderligere 30 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis