Omsyn - skal ALLE fejl udbedres?

Hej
Min bil blev idag kasseret til syn pga 3 fejl som var rust omkring "gummidup" i bunden af bilen (op til kabinen), for meget slør i bærekugle og defekt selebremse. jeg forstod på synsmanden at det var de 2 sidste fejl der var årsagen til at den blev kasseret. Jeg har derfor bestilt tid til at få det udbedret og vil vente med at gøre noget ved rusten. Men jeg kommer så i tvivl om, om bilen kan godkendes uden at det rust bliver lavet - Ved I det?

Vh
Carsten

 

20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Få nu hellere lave det hele i stedet for at springe over hvor gærdet er lavest. Hvis din syns mand ikke er tilfreds med at du ikke har fået rusten lavet, kan han med garanti finde endnu flere fejl.
OK.
Min plan for udbedring var at købe et stykke stålplade (Thansen) og en gang fugemasse (sikaflex eet eller andet egnet) og så fuge et stykke metal på området (følge synsrapporten er området 20-50mm stort).
Men det betyder så også at den gummidup/prop bliver "blændet af". Hvad er formålet med den? Det skal lige siges at der er tale om en Seat Cordoba fra 1996, som bare skal kunne klare sig til næste syn. Der er altså ikke behov for de store forkromede løsninger.,

Vh
Carsten

 

Du behøver ikke lave det hul når der står som der gør. Og ved omsyn tjekker de kun de ting der står på sedlen. Bare sig du ikke har haft adgang til en svejser, derfor er det ikke udbedret endnu.
Jeg mener nu alle fejl skal udbedres, inden omsynet.
Hvis du kun havde haft, hullet i bunden, havde du fået bilen betinget godkendt, og skulle udbedre fejlen hurtigst muligt.

mvh jens
Skrevet af Zuppe på 15 feb 2012 18:58
Du behøver ikke lave det hul når der står som der gør. Og ved omsyn tjekker de kun de ting der står på sedlen. Bare sig du ikke har haft adgang til en svejser, derfor er det ikke udbedret endnu.
Det var da et underligt råd at give, jeg er ret sikker på at den med at han ikke har haft adgang til en svejser, vil blive det bedste undskyldning de endnu har fået på synshallen, og han vil blive sendt afsted for at lade en mekanikker ordne rustskaden.

Og så hjælper det altså ikke at købe et stykke blik som du vil klistre på.Det er ikke bare dit liv det handler om, men mit og alle andre der færdes i trafikken, så prøv om du kan overkomme at tænke på lidt flere end blot dig selv  og din pengepung.

hvis der står 3 fejl på syns rapporten skal du lave de tre fejl, du kan sagtens lade være men så skal du bare derned igen.
blik og fugemasse???? du kan fandeme da ikke holde en bil samlet af fugemasse, ofre en kasse pils hos din lokale mekanikker såklare han nok den på en god måde.
alt andet ville være som at give konen silikone bryster, for så at tage i harald skrald og købe silikone til badeværelset og give hende det.
Når først en fejl er skrevet på omsynslisten, skal den rettes ved genfremstillingen.

Du kunne lette sagen meget betydeligt, ved at fjerne brændbart materiale, tæpper og støjisolering, oven på den plade, der skal repareres.
Ligger der ledninger hen over reparationsstedet, skal disse kunne løftes fri af bunden, allermindst 5 cm.
Omkring det syge sted på undersiden, kan du skrabe rustbeskyttelse og andet snask væk, helt væk, indtil du kan se uomtvisteligt sundt metal. 
Efter reparationen samler du selvf. selv.  

Det er disse forberedelser, der tager langt det meste tid, og det som gør, at smeden ikke gider have med lortet at gøre, fordi der går uforholdsmæssigt lang tid med det, og kunden bliver sur og klager, og FDM synes også det er for galt, og man skal i retten, hvor dommeren også synes det er for galt for et sådant lille hul, og smeden dømmes til kun at måtte skrive 1 time for jobbet i stedet for 2, der blev faktureret, ud af de 4 der gik med at udføre jobbet og diverse følgeting, så som skænderier med kunden over en fedtfinger på dørhåndtaget osv osv. Sluttelig skal han oven i købet betale advokat og syns- og skønsmand osv med mindst 10.000 kr. (Spørg hvorfra jeg ved det!!)

Med venlig hilsen
ktm

 

ok - kan godt se hvor det bærer hen af :-) hvad med gummiproppen, hvordan kan den genetableres? kan man købe dem i andre dimensioner? (har ikke lige et ø50mm bor til den eksisterende)

Håndværkeren: synes måske lige det er i overkanten at påstå at jeg sætter dit liv på spil pga et rust hul på str. med en femmer i bunden af bilen. Men okay, hver sin grænse...

Vh
Carsten

 

Det er din holdning til reperationen jeg angriber, Klistre en blikplade fast
Kan du finde på det, kan du vel finde på mere af samme skuffe.
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis